Mellan hägg och syren.............

Tror jag ska vara skomakare nu och sätt upp skylten "Stängt mellan hägg och syren". Skomakaren var nog
en livsnjutare som var ledigt när det är som vackrast ute i naturen.
Kom hem igår efter en jobbig vecka, många mil är körda. Det märks att Sverige är ett avlångt land med tanke på våren.
I Boden låg lite snö kvar på norr sidorna och ingen grönska, likaså i Luleå och Piteå, i Umeå började björkarna få
musöron och i Sundsvall stora musöron och gräset började bli grönt. Här hemma i Vallentuna har mycket hänt under veckan vi varit borta, det mesta är grönt och häggen har slagit ut. Maj månad är helt underbar, vilken grönska.
Två av mina barn, den yngsta och den äldsta är födda i maj, den 13 och den 16. Hoppas dom får fina födelsedagar.
Igår när vi kom hem var jag ganska mör,det blev att packa upp, laga lite mat, gå runt i trädgården och kolla alla
rabatter. Jag berättade väl att jag satt potatis och till min glädje har den börjat växa, man ser potatisblasten.
Så vi får nog egenodlad färskpotatis till midsommar.
Idag har det varit tvättdag och gjutardag. Mina behandlade gipshjärtan är ju så populära, jag har fyra storlekar.
Många vill ju ha dom liggande i trädgården eller på altanen. Därför har jag sökt med ljus och lykta efter en
större form och i Piteå hittade jag en,


23 x 27 cm, maffigt,eller hur? Här är det behandlat med stenfärg, nu ska det torka ett
par dagar innan jag kan texta på det och ev. gjuta på en liten ängel alt. ros. Ideer är det ingen
brist på det är tiden som inte räcker till, men den tiden kommer ju snart.

Här ser man skillnaden, mitt största hjärta tidigare 16x19 cm.
Kommer att lägga ut det nya hjärtat på www.fantasiahantverk.blogg.se
Totalt har jag gjort 25 hjärtan idag, så hjärtligt har det varit hos mig idag.
Men olyckan var ju framme, hällde ut drygt två liter gips över köksskåp, golv , matta och mig själv så klart.
Just då kommer lagubs in i köket, det är bäst du går ut härifrån annars är det lätt att du blir en staty härinne,var min kommentar. Ja,jobb blev det men nu är köket skinande rent, inget ont som inte har något gott med sig!
Imorgon och hela denna vecka är jag hem omkring och jobbar, skönt att slippa hotell.
På lördag ska jag vara med på en vårmarknad i Frösunda och sälja lite av mina alster, känns bra att vara hemma
då så man hinner förbereda ordentligt. Jag lovar att ta bilder och lägga ut.
Tack för alla fina kommentarer, jag har varit dåligt på att kommentera hos er på ett tag men det kommer.
Kram på er alla fina/Lotta



Kommentarer
Postat av: Ullis/Leva på landet

Tack för dina värmande ord. Låter som om du har fullt ändå även om du är ledig. Sedan kan man ju skaffa sig ännu mer jobb:).



Kram Ullis

2009-05-10 @ 21:53:09
URL: http://levapalandet.blogspot.com
Postat av: Sandra

Hej!



Tack så mycket för din fina kommentar :)

Och ja, mycket är det att göra!

Men kul är det :)



Hoppas att allt är bra med dig!

Kram Sandra

2009-05-11 @ 10:05:29
URL: http://sandrashem.blogspot.com
Postat av: Titti

Jisses vad snyggt med ett stort hjärta!!

Min yngsta son fyller också år den 16 maj =)

Vad kul med marknad, det går säkert jättebra, dina saker är ju så fina =)



Kram Titti

2009-05-11 @ 11:55:46
URL: http://www.tittispyssel.blogspot.com
Postat av: Dotter

hej kära mor, hur länge är marknaden på Lördag? Längtar efter dig Pusss

2009-05-11 @ 18:07:28
Postat av: Jennifer

Jag vill nog komma imorgon om jag får! :) Puss

2009-05-12 @ 08:53:57
Postat av: Mari i Marieholm

Kan inte låta bli att skratta (sorry, inget illa menat) åt ditt gipsäventyr :)

Lagubs hade kanske blivit en fin staty?

Hjärtat är verkligen läckert, och stort.

Tror att du kommer att sälja många sådana.

Det måste vara roligt att se skillnaden på vårens framfart, på det viset, som du får göra.

Även om det är skönast att vara hemma, kanske.



Kram Mari

2009-05-12 @ 23:10:19
URL: http://marizan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0