Lördagens vårmarknad.........

Ja då var vårmarknaden avklarad vaknade 04.30 hoppade upp och slutförde det som skulle med till marknaden.
Hämtade upp mitt goa barnbarn, som är helt underbar att ha med sig, hon vet hur farmor vill ha det och är så duktig at hjälpa till

Tack sötgroda för all hjälp.
Mässan var i ett stort ridstall, mycket bekvämt att packa upp och ihop för man kunde köra in bilen och parkera vid montern. Lättsamt. Vi var först på plan, plockade ut vårt bord, vilket hade vållat mycket bekymmer då jag inte hade något bra bord här hemma. Så i onsdags åkte dotra och jag till Myrorna för att leta och vi hittade ett bra bord med hopfällbara ben och masonitskiva, trasigt och fult var det och kan ni tänka er 175 kr skulle dom ha för det. Aldrig var vår kommentar.
Kollade lite annat när vi ändå var där, men det var nog sista gången för vilka hutlösa priser. Fy vad allt var dyrt.
Sen åkte vi runt och kollade trädgårdsbord men hittade inget. Då kom vi på att Ikea har ju bordsben och skivor, så
där var lösningen.
För att återgå till mässan så var det väl inte den bästa, alla klagade på att det var fel helg pga av pengar.
Ingen lön, inget barnbidrag så det kanske är något arrangörerna ska tänka på att lägga mässan i samband med lön.
Fick en del sålt, så jag klagar inte. Här kommer lite bilder



Fick en del bra kontakter, som kan vara bra för framtiden. Lokalradion var där, och intervjuade mig
(av alla) så måndag morgon är ju ute i etern. Kul.
Dom ville även göra en längre intervju med mig, för att få fram vilken duktig hantverkare man har i Vallentuna
som ingen känner till, det här är deras ord. Så fram i september efter min Jämtlandsvistelse kommer vi att köra
det. Citat: Det doftar fräschhet, kärlek och genuint hantverk.
Jag var så trött när jag kom hem så middagen tillagades på grillen och kvällen blev inte sen.
Nu är det bara att packa ur bilen och njuta av solen

Kram på er alla Lotta

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Å gud vad kul att allting gick så himla bra, kul att du ska vara med i radion. Det ska jag lyssna på!Förresten när skulle vi åka till mormors grav, bestämde vi något om det? Älskar dig

2009-05-17 @ 14:43:40
URL: http://liljansvilja.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej Lotta!



Ja, det ska bli spännande!

Öppnar ju nu på torsdag, så då får vi hoppas att det kommer mycket folk :)

Lycka till med ditt med :)



Ha nu en jätte bra kväll.

Kram Sandra

2009-05-17 @ 23:08:35
URL: http://sandrashem.blogspot.com
Postat av: Titti

vilket mysigt bord du dukat upp!!!

Jag förstår att lokalradion fastnade hos dig!!!



Kram Titti

2009-05-18 @ 12:38:37
URL: http://www.tittispyssel.blogspot.com
Postat av: Ullis/Leva på landet

Kul med marknaden. Lite otur då att det var "fel helg". Hoppas att du får möjlighet att ut och sälja dina fina saker snart igen.



Ha en bra helg!

Kram Ullis

2009-05-20 @ 20:35:52
URL: http://levapalandet.blogspot.com
Postat av: Hanna

Oj så mycket fint.

Hanna

2009-05-22 @ 13:53:42
URL: http://blommorifonstret.blogspot.com
Postat av: Sandra

Hej Lotta!



Ja, det var en riktigt lyckad dag :)

Nej, jag köper mina cement hjärtan.



Ha nu en underbar dag!

Kram Sandra

2009-05-22 @ 17:03:29
URL: http://sandrashem.blogspot.com
Postat av: Petra

Lotta, vilket underbart bord du dukat upp. Jag förstår att du fick sälja av dina vackra saker. Å vilket gulligt barnbarn som ställer upp och hjälper. Söt är hon också, som en liten karamell!



Ett paket har kommit till Nöystugården, ååååå så fint! Jag tror att mormor och farmor kommer att bli alldeles till sig av lycka på Mors dag. Jag blev alldeles till mig av den present du gjort till mig. Tusen, tusen tack! Jag blev så överraskad och alldeles rörd!



Må gott,

kramar från Petra

2009-05-23 @ 19:20:40
URL: http://villanoystu.blogspot.com
Postat av: Mari i Marieholm

Så roligt då!

Både med intervju och senare intervju!!!!

Vilket underbart bord du har dukat fram.

Kul att du fick sålt en del, fast det var fel helg.



Ha en fortsatt skön söndag!

Kram Mari

2009-05-24 @ 13:32:22
URL: http://marizan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0