En dryg vecka har gått.........

Ja vad har hänt, sist jag skrev skulle jag ut och köpa mera tyg, men det blev en resa till Nyköping och skjutsa hem dotter då hennes bil svettades i värmen så vatten rann ur kylaren, vattenpumpen vill inte vara med. Nu är det åtgärdat och bilen
är åter i Nyköping. När vi kom till Nyköping åkte vi till Blomsterlandet och köpte blommor till dotter o P:s balkong och där hittade jag ett litet nätt trädgårdsbord till mina gamla trädgårdsstolar och det bästa var att det var nedsatt till 99 kr, ibland har man tur. Hittade också en regnmätare i den rostiga stilen som passar perfekt till min rostiga hörna. Kommer foton senare.  Sprang in på Rusta för att köpa tyg men där fanns det inte. Hittade tillslut tyg i Täby.Början av veckan var som vanligt full av inbokade kundbesök men på torsdagen åkte vi till Norrköping och hämtade vår nya bil (lagubs bil) sen hem och då var dotra hemma och vi firade en lung fin valborg med sol grill och lite vin. Första maj blev en mellandag med tvätt och packning för vår turne upp till Norrland som vi nu är mitt upp i.
Lördag 2 maj åkte vi upp till Samuelsgården, kom upp vid 16-tiden och vädret var helt underbart, men man märker att våren är minst 2 veckor senare än i Vallentuna. Har nu varit där i två dygn och jobbat på som bara den. Alla dynor har fått ny skepnad, rosor så klart. Trädgårdsbänkar och diverse andra trädgårdssaker är målade i vitt. Hoppas vi kommer dit upp över Kristi Himmelfärdsdag så jag kan fota hur det hela blev. Vårfloden har verkligen bidragit till att sjön stigit iår
Här är bryggan vid son och sonhustrus stuga, minst 1 meter högre än normalt


Inte konstig att det är så mycket vatten i sjön iår, efter all snö som varit iår. De äldre av ortsbefolkningen säger att
dom inte minns när det var så mycket snö, men nån gång på 50-talet är vad dom minns.
Vi hade underbara dagar däruppe, var t o m uppe på taket på Samuelsgården och drog bort all tallplant, för er som inte vet har vi grästak på alla våra byggnader och tallen frösår sig gärna där. Men nu är den borta och i sommar har vi en vacker sommaräng på taket med massor av fina sommarblommor.
Nu sitter jag på ett hotellrum i Umeå och ska förflytta mig till Luleå imorgon och Boden blir det på torsdag, Sundsvall på fredag och åter i Vallentuna på lördag.
Vill tacka alla som beställt av mina alster till bl. a Mors dag från www.fantasiahantverk.blogg.se jag blir jätteglad för alla beställningar men sista dag för beställning så leveransen är framme till Mors dag är den 20 maj 09.


Kramar från ett dimmigt Umeå , Lotta





Kommentarer
Postat av: Lotta

Oj det var värst vad du har haft mycket för dig !!

Fantastiskt att det blivit så mycket vatten , man tycker det ska utjämnas på ngt vis , men det gör ju inte det . Mina föräldrar hade varit uppe i Östhammar i helgen och där var det tvärt om ,näst intill uttorkat i en sjö ...konstigt !!

Va kul att det går bra för dej och din försäljning , kul !!

Ha en fortsatt fin vecka nu !

Kram/Lotta nr.2

2009-05-05 @ 22:34:14
URL: http://envilsenloppa.blogspot.com/
Postat av: Mari i Marieholm

Hej!

Nu var det ett tag sedan jag tittade in här.

Så fint du fixar på dina uteplatser. Dynorna blir jättesöta!

Du är flitig med vitfärgen oxå, och snyggt blir det.

Det lät spännande med ert tak. Du måste visa bilder sen.

Du har varit väldigt produktiv. Det måste bli en hel del att ta med i bilen upp i sommar.

Ha det bra.



Kram Mari

2009-05-06 @ 15:57:47
URL: http://marizan.blogspot.com/
Postat av: Dotter

Hej kära mor! Jag kommer inte hinna åka till vallentuna nått just den här veckan. Allt är finemang har precis blivit frisk! Härligt! Hur mår du?! Älskar dig!

2009-05-06 @ 21:35:36
Postat av: Stina-Hemma på Landet

Hej kråkan!



Så dina saker du gör hela tiden.



Jag kommer inte in på Ankis blogg.

Kan du säga till henne att det går bra vecka 28?



Kram Stina

2009-05-07 @ 19:02:32
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Annelie

Hejsan!

Det var inte illa vad du far runt och upp och ner...fina saker hittar du på vägen oxå...

kram

annelie

2009-05-09 @ 15:56:03
URL: http://www.betongsnackor.blogspot.com
Postat av: Ullis/Leva på landet

Så mycket du har hunnit med. hoppas att du fått en lugn helg och kunnat njuta lite av ledighet. Visst har det varit mycket snö i vinter, håller med dig helt.



Ha en bra vecka!

Kram Ullis

2009-05-10 @ 18:08:32
URL: http://levapalandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0