Bättre sent än aldrig...........

Veckan har bara flygit iväg, så några inlägg har det inte blivit, men nu är det dags.
Veckan började med att kära sonhustrun lades in på Karolinska för op av sin kärlmissbildning.
Förra gången gick inte så bra så jag tror/vet att hela lafamilia var spända inför tisdagens op.
Men det gick bra den här gången och hon mår efter omständigheterna bra. Massor av kärlek till dig Anki.
Här kan ni följa Anki´s resa www.flyarna.blogg.se
Onsdagen hade jag bokat tid med min chef, och vet ni jag sa upp mig så jag slutar jobba den 30 juni.
Ett stort steg i livet men det känns underbart, tänk vad jag ska hinna skapa/pyssla.
 Nu vill jag ta vara på mitt liv och göra det som känns bra för mig, om framtiden vet man inget men jag kan ju försöka ta vara på tiden. Har kännt länge att jag inte hinner med mina 4 barnbarn pga jobbet, nu hoppas jag att det blir ändring på det. Sen hoppas jag ju att jag blir mormor om nå´t år, jag är farmor till de 4 underverken därför längtar jag efter att bli mormor. Jag måste köpa bil, då jag har tjänstebil idag, vi har kollat en del och konstaterat att det blir nog en halvkombi, det är vad jag behöver för att forsla alla mina alster samt att jag kanske behöver få in en barnvagn så småningom.
Eller vad säger du Jennifer?
Kommer väl att kännas konstigt i slutet av varje månad när ingen lön droppar in på kontot, men jag
får väl leva på kärlek.
Nog om detta.
Har haft mina färger på lite olika ställen och när jag ska förflytta mig har det alltid blivit problem.

Men lagubs har nu löst problemet


Lagubs har fixat och jag har målat, lådan blev ganska tung så då satte han handtag på sidorna så blev det genast lättare att bära. Här får jag in en hel del av mina färger och bekvämt att ha med mig när jag ska upp till Samuelsgården,
så här ser den ut öppen


Den består av 10 fack i hårdplast i två lager, suveränt. Tack Samuelsson för hjälpen!

Ökade på lagret med tvål igår, har gjort små tvålar som jag lägger ihop på ett tvålfat


Ska slås in i cellofan och dekoreras med lite torkade rosenknoppar och spets.
Skulle du kunna tänka dig att köpa ett sånt set???? Snälla kommentera.

Har också gjort "vanliga fyrkantiga" tvålar som ska slås in. Jag ser ofta attt man slår in i pappersidor från en gammal bibel

Men ni får förlåta, det klarar inte jag. En bibel är en bibel för mig, och den ska vara orörd. Jag accepterar att man använder sig av bibelsidor, men jag skulle aldrig göra det. Helig mark för mig. Så notpapper blir det nog.
Nu tycker ni nog att jag är helknäpp och det köper jag. Skriv gärna en kommentar om din åsikt,.
Jag tål kritik!

Nu är det snart dags att börja laga middag, vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag men kyckling blir det inte.
Lider med mina kollegor på Kronfågel, vad är det som händer?

Avslutar idag med mitt valspråk, passar ypperligt efter 1 juli

Passion är att göra det man älskar
och älska det man gör!

Kramis Lotta



Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jadu kära Mamma, ett till barnbarn ska du få. Ska jobba lite först sen så, jag vet att du kommer bli världens bästa Mormor! Älskar dig

2009-03-28 @ 15:58:38
Postat av: Karin Almonte

Hej Lotta! Det kom oväntat - men gud så skööönt! Nu kan du ägna dig åt ditt skapande och din familj - så underbart!

Vi ses och hörs snart!

Kram/Karin

2009-03-28 @ 19:20:22
Postat av: Ullis/Leva på landet

Vilken tuffing du är. Det var verkligen kul att du vågar satsa på ditt eget, men du gör ju så mycket fint så det ska nog gå bra. Tycker att dina tvålar var helt underbara.

Ha en bra vecka!

Kram Ullis

2009-03-29 @ 20:22:52
URL: http://levapalandet.blogspot.com
Postat av: Petra

Lotta, Lotta, du är så modig...jag tycker att du gör helt rätt, livet är alltför kort. Önskar jag vore lika modig som du, har haft lite jobbigt med en kollega sista åren, men inte vågat ta steget, skaffar barn istället och får vara föräldraledig... hahhaha... nja, riktigt så var det väl inte...

Jag tycker det är underbart att du månar så mkt om dina barn-barn, jag blir alldeles rörd, så lyckliga de ska vara som har dig till farmor.

Tvålarna du gjort är jättefina, jag skulle absolut kunna tänka mig att köpa sådant set. Det tror jag många skulle.

Å lådan, vilken skapelse, så otroligt fin. Duktig gubbe har du å tjänstvillig, det är bra. Som det ska vara!

Ang bieln tycker jag inte alls du är konstig. Jag har kännt likadant själv. Nu har jag slagit in ljus i bibelpapper och det var endast därför att de ramlat ut av sig själv. Jag skulle nog inte fixa att själv riva. Det är ju ändå en helig skrift. Jag får se det nu som att jag har heliga ljus... hahahaha

Ha det nu så gott, var stolt över dig själv och det beslut som du fattat. Å gubben är ju förvarnad också ; nu smakar det inte bara att ha gumman hemma- nu börjar det kosta också .... hahahhaa

Stor Kram från Petra

2009-03-29 @ 23:39:21
URL: http://villanoystu.blogspot.com
Postat av: Mari i Marieholm

Oj, vad modig du är!

Sånt beundrar jag.

Så kul att få syssla med det man brinner för.

Jag kan förstå dig, med alla dina resor kan det inte vara lätt att ha ett fungerande privatliv med släkt och vänner.

Din färglåda blev jättesöt!

Och det lilla fatet med tvålar kan du absolut sälja!

Angående bibeln, så tycker jag inte alls att du är konstig. Det är upp till var och en att tycka och göra hur man själv vill. Och bibeln är ju lite speciell, det kan jag hålla med om.

Hoppas att ni har fått lite mer vår nu. Jag har försökt att blåsa de ljumma vindarna åt ert håll :)



Ha en bra vecka!

Kram Mari i Marieholm

2009-03-30 @ 08:34:35
URL: http://marizan.blogspot.com/
Postat av: Annelie

Beundrara dig - skulle oxå vilja sluta jobba och bara skapa - Virka, sticka, renovera, måla, tavlor mm. Har inga barnbarn ännu..lite tidigt än...

Men jag har så mycket jag skulle vilja göra så tiden räcker inte till...men måste nog arbeta ett tag till...Min man säger, ska bara vinna de där pengarna så kan du sluta arbeta...hmmm...jag väntar fortfarande...

De där Tvålarna skulle jag mycket väl tänka mig att köpa - älskar fina tvålar som man kan ha till prydnad men även använda..

Jag tycker Notpapper är finare...Har gjort en Tavla med Notpapper och Akvarell "Nakna Toner" den blev jag väldigt nöjd med...

Hoppas det går bra för din kära sonhustru....

Många Kramar

Annelie

2009-03-30 @ 12:49:15
URL: http://betongsnackor.blogspot.com
Postat av: Stina-Hemma på Landet

Det kommer att blir bra för dig. Helt säkert!



Kramis

2009-03-30 @ 16:20:03
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Hanna

Fina bilder!

Hanna

blommorifonstret.blogspot.com

2009-03-31 @ 11:51:36
URL: http://blommorifonstret.blogspot.com
Postat av: Lotta

Jag håller tummarna för dej nu , när du ska ut på hal is ;-) Det kommer att gå så bra , jag är helt övertygad , du verkar vara full av GO !

Man heter inte Lotta för intet , eller hur !?!

Jag hoppas svärdottern mår bättre och att hon snart är på benen igen !!

Jag skulle absolut köpa dina tvålar , och i cellofan med rosknoppar gör ju inte saken sämre !

Om du inte vill ta sönder en bibel , fösök hitta andra gamla slitna böcker som tvålomslag !



Med stor beundran / Lotta



2009-04-01 @ 08:30:00
URL: http://envilsenloppa.blogspot.com/
Postat av: Stina-Hemma på Landet

Klart att du ska ha lite hjärtan.:-) Kram

2009-04-02 @ 13:31:51
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Malin

Hej, jag googlade på tvålar och kom till dig. Letar efter precis såna tvålar. Vart får man tag i såna?
Med vänlig hälsning, Malin

2013-10-30 @ 13:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0