Och regnet det bara öser ner.............

Nu har det regnat ett par dagar efter den varma helg vi hade, man ser hur växtligheten frodas.
Tur att man vet att bakom molnen är himlen alltid blå, hoppas vi får se det snart.
Det var skönt i helgen när man kunde sitta ute och jobba, jag hade ju katter som skulle målas


Några av dom har flyttat till en ny matte och några får följa med mig upp till Jämtland.
Fördelen med dom är att dom är lugna och fina och stannar på den plats dom blir tilldelad.
Söta är dom, eller hur?
Jag gjöt små krukor i gips för ett tag sedan som jag blev ganska nöjd med och då blir ju
nästa steg att testa att gjuta stora krukor. Så fram med en stor form (större än en plasthink) och
gjutning var igång i söndags. Här ser ni resultatet

Här har jag behandlat den med stenfärg. Jag lyckades t o m få till ett hål i botten så vatten kan rinna ut.
Jag blev nöjd, så ett par till är på gång.
Ikväll har jag dekorerat den lite och lackat den för utebruk


Blir säkert fint på uteplatsen med blommor i.
Annars går kvällarna åt till att producera till sommarbutiken, nu har jag 42 st vinglas som står och härdar
visar senare, sen har jag gjort några brickor för det är populärt på sommaren.
Upplever att jag har material lite över allt här hemma nu, får nog ta mig i kragen och städa upp inför helgen.
Tänker ofta att det är en himla tur att det är jag som rör till det, för tänk om det vore lagubs då skulle jag
sura till.
På lördag ska vi på bröllop på Uppsala Slott, ska bli så roligt. Vi och våra barn med respektive bor
på hotell, bara det blir mysigt att få rå om barnen. Blir ju inte så ofta man träffar alla barn på en och samma
gång.
Kram på er alla, Lotta

Ni har väl inte misat att vara med och tävla www.fantasiahantverk.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Annelie

snygga grejer du fixat - fint

ha det bra i helgen

kram

annelie

2009-06-05 @ 10:47:58
URL: http://betongsnackor.blogspot.com
Postat av: Ullis/Leva på landet

Så mycket fint du gör. Jag hoppas verkligen att det blir varmare i helgen igen, för nu fryser jag.



Ha en bra helg!

Kram Ullis

2009-06-05 @ 21:01:56
URL: http://levapalandet.blogspot.com
Postat av: Lotta

Du är så flitig så jag blir alldeles andfådd !

Ja de är ju alldeles underbara dina små kattor !!

Vad mysigt med en sån helg , hoppas ni får riktigt , riktigt skoj !

Kram/Lotta

2009-06-06 @ 21:56:39
URL: http://envilsenloppa.blogspot.com/
Postat av: Petra

Lotta, Lotta vilken vacker kruka du har gjort. SÅ vackert med dekorationen. Å nu myser du på bröllop, vad härligt. Hoppas du har det bra.



Jag skrattade när jag läste om stöka och lagubs, hos oss är det jag som är stökmajan (förutom lilleman förstås, som strör sina leksaker överlalt...) och precis som hos dig; tur att det inte är tvärtom.



Nu har du inte länge kvar på jobbet va?! Jag började jobba på nytt i torsdags, ett smärre trauma.

Må väl kära du,

kram Petra

2009-06-06 @ 22:04:15
URL: http://villanoystu.blogspot.com
Postat av: Petra

Glömde säga GRATTIS till din Jennifer!

Och så underbart av er att ordna en sådan överraskningsfest. Jag förstår att hon blev glad!



Kram igen

2009-06-06 @ 22:08:20
Postat av: Titti

Jättefin kruka!!!

Gillar dekorationen jättemycket!

Ha det så trevligt på bröllopet.

Kram Titti

2009-06-08 @ 11:41:32
URL: http://www.tittispyssel.blogspot.com
Postat av: Mari i Marieholm

Och så är de allergifria! Inte dumt alls :)

Så snygg krukan blev med dekorationerna.

Den kan du säkert sälja en hel del av.



Det där med att stöka till, det stämmer hemma hos oss oxå. Fast barnen hjälper till en hel del, och det är dem jag blir lite irriterad på, tyvärr.



Ha en skön helg!

Kram Mari

2009-06-13 @ 04:18:19
URL: http://marizan.blogspot.com/
Postat av: Jennifer

En uppdatering kanske? :) Jag går in varje dag och hoppas att du har skrivit något roligt! Puss

2009-06-13 @ 08:41:08
Postat av: Stina-Hemma på Landet

Så fint du gjort Lottapotta.;-) Kramis

2009-06-14 @ 10:50:22
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0