Ny dag,nya möjligheter...........

Nu börjar det ljusna här uppe i Jämlands skogen, kaffe är nybryggt och ljusen tända, mycket mysigare kan
man inte ha det! Skulle vilja vara här mycket mer, men jobbet kallar så imorgon bär det av hem till Vallentuna.
Son med familj åker hem idag, forbollsturnering står för dörren.
Igår var en seg dag, jag kan inte skylla på nyårsfirandet, det måste vara en moralisk inställning att nyårsdagen
är lång och seg, eller vad tror/upplever ni? Idag känner jag för mycket pyssel, vet bara inte i vilken ände jag ska börja,
det blir nog symaskin. Jag börjar eller jag gör det året om att lägga upp ett lager inför sommaren och min sommarbutik.
Iår blir det lite speciellt då jag ska byta lokal eller lokaler blir det för det är 2. Det är en gammal stuga med uthus som
finns här i vår lilla by. Stugan har stått obebodd i minst 20 år, men är väldigt fräsch inuti, ett enda stor rum, passar ju bra
som butikslokal. Utvändigt ser den eländig ut, men med lite färg så blir allt toppen. 1 juli är satt som öppningsdag men
jag ska se om allt hinns med så den kan öppnas kring midsommar. Jag återkommer med bilder och lägesrapporter.

Jag lovade bilder på soffan jag målade och kuddarna jag sydde. Så här blev det




Jag är supernöjd, letade efter ett tyg i beige att ha på sofflocket, hittade inget. Sen hittade jag detta tyg som jag sparat
efter min mamma, det var precis som att det legat och väntat på att hamna på soffan, biten var perfekt vad gäller
längd och bredd, ingen sax behövdes.
Kuddarna blev så här
                                                

Alla saker jag lägger ut som jag tillverkat själv går att beställa av mig, lägg ett mail till
mig [email protected] så får ni prisuppgifter mm. Ni kan även gå in på min hemsida
www.fantasiahantverk.se och kika.

Här kommer lite mer kuddar
                                       

och en supersöt grytlapp


Ha´nu en bra dag och jag önskar er Lycka med denna


Kram                      

Kommentarer
Postat av: Anki

Nu kommer vi snart och säger hejdå!

Kram

2009-01-02 @ 10:01:48
Postat av: Ewa

Hej Lotta!



Tack för dina värmande ord. Testade kika in direkt från ditt inlägg, men kom in via länken du skickat med.

Så du bor i härliga Jämtland. Där är så mysigt. Vi har funderingar på att ev åka dit till sommaren, om det inte blir längre söderöver till släkten. Vi får se. Jag har varit en del i Jämtland och Härjedalen, och tycker där är så fint. Trevliga människor också! =)



Kyligt här idag, -15 grader. Vi har varit så bortslämda hela vintern, men nu kommer kylan i januari/februari.



Ska kika in på din hantversksida också. Fina saker du gör. Har du sett min andra sida? Har dock inte lagt in allt jag gjort där, men det kommer mera...



Varm kram och god fortsättning

/Ewa



PS: Länkar till dig.

2009-01-02 @ 13:00:21
URL: http://www.klewaskrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0