När jag städar kan allt hända ..........

Kom hem vid 16.00 idag lagade middag och efter en enligt min man suverän god mat
stod jag inför valet sätta mig att måla eller städa.
Vi har  en tyst överenskommelse i vårt hem jag lagar mat han plockar av och plockar in i diskmaskin
ja, med andra ord städar upp köket.
Mitt dilemma är att jag kan inte sätta mig och måla/pyssla om jag vet att allt inte är som jag vill.
Därför åkte dammsugaren fram och städningen började. Allt gick som på räls tills jag kom in på
gästtoaletten. Då behövs alltid en kasse för att kasta tomma flaskor, tuber mm.
Oj skärp dig och sortera!
Här kommer historien
Vi kom upp till Samuelsgården före påsk, barnen skulle komma dagen efter.
När ljuset har kommit efter en lång vinter tycker man att allt behöver städas. Så storstädning
satt jag igång med. Sorterade brännbart i en säck och allt annat i en annan.
Dagen efter satte min kära igång elden, vi eldar alltid upp brännbart, jag gick till elden med mina säckar.Tömde
alla brännbara sopor över elden, jag stod intill och höll vakt. Mannen var några meter ifrån i vår lilla källare ett
par meter ifrån elden.
Han kommer ut från källaren och jag lovar det smäller, smäller ja det är bara förnamnet. Mannen flyger in i väggen
och  kommer på fötter när det smäller igen, jag blir rädd och då händer det som alltid händer jag skrattar, skrattar
som aldrig förr. Mannen kommer på fötter och ropar "vad i h-vete händer, vad eldar du" i samma veva kommer
sonen hem på gården. Där står vi som två utropstecken och mannen berättar vad som hänt. Efter en stund
konstaterar dom att jag städat badrummet och kastat sprayflaskor. Ja vad då säger jag dom var ju tomma
Dom är brandfarliga upplyser dom mig om, men dom var ju tomma säger jag. Det är jag i ett nötskal.
Vi smällde iallafall in den påsken. Och jag har lärt mig, så ikväll åkte alla tomma sprayflaskor i sopen.
Jag tror dom tycker det är lite mysigt när jag ställer till det, för dom pratar om det ofta.
Jag lovar jag har mer att berätta om mina upptåg.
Det fins en liten Emil i oss alla, eller hur?
Kram Lotta


Kommentarer
Postat av: Jennifer

HAHAHAHAHHAA, jag kan skratta åt det är varje dag. Jag ser pappa framför mig när han ligger på backen. :) DU ÄR BÄST PUSS

2009-01-09 @ 22:48:52
Postat av: Piffa och puffa

Hej!

Tänk vad som kunde ha hänt med den elden!!! Ska bli roligt att följa dina äventyr. Tack för kommentaren på min blogg om min son.

Kramar Anette

2009-01-09 @ 23:24:59
URL: http://piffaopuffa.blogspot.com
Postat av: Jennifer

mamma du får maila mig hur du vill ha bloggen om du vill att jag ska göra om den. Älskar dig

2009-01-10 @ 10:54:52
URL: http://liljansvilja.blogg.se/
Postat av: Stina-Hemma på Landet

Nämen nää...lilla gumman alltså!



Nu håller du dig till dina kakor och låter gubben elda.

Annars får du heta "Lotta på smällen". Jag lovar!:-D

Puss

2009-01-10 @ 11:31:07
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Anki

Ha ha.. du är galen. Vi har ju ett ANKARE annars som brukar flyta i väg eller hur var det nu igen.. Oscar tycker den fortfarande du är knäpp när vi drar den historien och han var ju inte ens född. Du har en del att stå till svars för du, tokmaja!

Kram

2009-01-10 @ 17:37:27
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0