Dagens skörd.........

Idag har jag jobbat med gips, kladdigt är det och jag vet inte om jag är riktigt nöjd.
Många arbetsmoment blev det iallafall.
Först gjutning, sen målning efter det antikbehandling sen text och slutligen antikvax.
Några målade jag med stenfärg, vet inte vilket som blev bäst



Här kommer en bild på änglarna de mörkare är antikbehandlade de ljusa målade med stenfärg




Snälla lägg en kommentar och ge mig råd om vad som är bäst.

Jag skrev ju tidigare att jag vill göra hjärtan som inte har flat botten och nu har jag lyckats



Det blev flera med text



Kul att test nå´t nytt kommer säker att göra flera hjärtan och änglar de kommer säkert att säljas bra
i sommarbutiken. Men jag behöver er hjälp ska dom antikbehandlas , målas med stenfärg eller
var "gipsvita"?????

Ja det var dagens pyssel och den sista dagen i januari, fick iallafall se solen i ca 1 timme idag.
Det finns hopp, det blev mer vårigt så fort solen visade sig. Längtar!


Jag har även fått lite bassning idag. När jag ska spraymåla vitt går jag ut i vår carport, där har vi en bänk står.
Bänken står mot vår röda husvägg och där ställer jag det som ska sprayas, idag kom "lagubs" in och sa
"Va f..n du har ju målat husväggen vit? Nu börjar det bli för mycket!!!
Oroa dig inte sa jag, det tvättar jag bort när det blir varmt ute eller så blandar jag lite röd färg
och målar.
Han kommenterade inget mer, undra om jag kan fixa till det, för jag kan ju inte måla/spraya hela huset vitt!
Det löser sig sa hon som sket i vasken! Va jag fräck nu???

Mysig lördagkväll kram Lotta

Kommentarer
Postat av: ingela/inspiration i vitt

Hej Lotta, jiipii vad glad jag blev när jag upptäckte att jag vunnit hos dig.

Du gör så mycket fina saker och lavendelhjärtat kommer att passa så bra hos mig tack igen.

Puss på dig/Ingela.

Ps jag mailar dig min adress.

2009-01-31 @ 20:37:09
URL: http://inspirationivitt.blogspot.com
Postat av: Sara

Hejsan. Va kul att hitta bloggar man inte läst förr. Jättefina saker du gör i gips!! Tycker de passar jättebra lite mörkare. Kolla gärna in hos mej. Mvh Sara

2009-01-31 @ 20:42:25
URL: http://mantrivsjuhemma.blogspot.com
Postat av: Anki

Jag gillar också de antikbehandlade mest, fast de med sten färg är fina också och helt vita är de också fina, du får nog ha alla sorter i butiken. Vi vet ju sen tidigare att det vi inte gillar faller någon annan på läppen. ;)

Ha ha, de kan bli tokigt i bland med färgen när den hamnar där den inte ska vara.

Jag har sytt i dag, det blev lite nya tvättpåsar.

Kram

2009-01-31 @ 20:55:47
URL: http://flyarna.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej Lotta!



Nej, jag har förlorat någon som stod mig mycket nära natten till i förrgår.



Kram Anna

2009-01-31 @ 21:00:05
URL: http://vitastunder.blogspot.com
Postat av: Anonym

kul att hitta din blogg, tycker antikbehandlade änglar var superfint, dom skulle man ha. Vad duktig du är som fixar så fint med gips.

Kram

Lillemor

2009-01-31 @ 22:11:41
Postat av: Jennifer

Haha, jag tänkte på¨det häromdagen att det var märkligt att inte pappa sett de vita spåren på väggen. Men det är ju ett litet problem i denna värld, rödfärg och pensel finns det ju gott om :)Fint du gör mamma, jag vill köpa allting. Puss

2009-01-31 @ 22:53:46
Postat av: Anonym

Verkligen fina hjärtan. Jag håller med dig om ordspråket du skrev på min blogg. Måste bara tillägga att det var verkligen extremt stökigt för jag hade plockat upp alla saker jag hade i trådbackarna på hyllorna för att slippa ha allt ligga på golvet. Nu ska jag måla hyllorna och sen också måla väggarna.

Kramar Anette

2009-01-31 @ 23:33:20
Postat av: Anette

Verkligen fina hjärtan. Jag håller med dig om ordspråket du skrev på min blogg. Måste bara tillägga att det var verkligen extremt stökigt för jag hade plockat upp alla saker jag hade i trådbackarna på hyllorna för att slippa ha allt ligga på golvet. Nu ska jag måla hyllorna och sen också måla väggarna.

Kramar Anette

2009-01-31 @ 23:34:05
URL: http://piffaopuffa.blogspot.com
Postat av: Ullis/Leva på landet

Tura tt det finn sny rödfärg. Gillar alla sätten du målar på även de vita.



Ha en bra helg!

Kram Ullis

2009-01-31 @ 23:39:54
URL: http://levapalandet.blogspot.com/
Postat av: Mari i Marieholm

Tror nog att du ska ha alla varianterna, för de blev fina allihop. Och man tycker ju olika.

Lagubs måste ha trott att du hade fått vitsjukan helt och skulle testa att måla om huset oxå, hihihihi...

Ha en skön söndag!



♥♥♥♥♥ Mari i Marieholm

2009-02-01 @ 15:37:33
URL: http://marizan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0