Att göra tavlor..........

Igår pysslades det och det fortsätter idag.
Gjorde några tavlor som jag sen spetsade till, det låter det, ska
visa vad jag menar
            

Bilderna sitter på canvasduk och är 33x24 cm, pryder verkligen sin plats.
Det där med spetsa till är att jag satt spets på på kanterna runt om.
Gjorde även några med ram


Lite anteckningsböcker blev det också, bra att ha och skriva ner sina ideer i,
eller "kom ihåg" när minnet är kort



Kransar blev det också några styckna, vit tyll virad på halmstomme
upp piffade med pärlor band, några med änglar några med prismor


 


Lavendelhjärtan blev en del också

               

Idag syr jag förfullt, kuddar mer lavendelhjärtan ja jag hoppas jag hinner några förkläden
också.
Vissa av dessa saker är beställda så dom lämnar huset snart. Men jag tillverkar mer hela tiden.
Till sommarbutiken behövs massor.
Är någon av er intresserad av nå´t ni ser här på min sida lägg då ett mail till mig
[email protected]     så fixar vi till det.

Kram från systugan Lotta eller LottaPotta som fina Stina säger. www.hemmapalandet.blogspot.com

Kommentarer
Postat av: Anki

Åh , jag vill ha en massa hjärtan till hallen och köket, du kan komma hit och sy gardiner till mitt kök om du vill. Snart klara med hallen, mannen jobbar för fullt. Jag lagar mat och handlar saker som saknas, har inte kommit ur pyjamas ännu, här drar jag bara på mig regnbrallorna över och sen i väg. Kram

2009-01-11 @ 14:57:14
URL: http://flyarna.blogg.se/
Postat av: Jennifer

gud vad fint du gör.. Jag vill ha alltihopa! ;) Syns imorgon pusss

2009-01-11 @ 18:43:21
Postat av: Ullis/Leva på landet

Tack för din gulliga kommentar. Blev jätteglad. Så fina saker du gör. Det är ju så blandad kompott ocksåJättefina bilder du använder. ska börja pyssla lite mer jag också för jag fick äntligen en ny skrivare i julklapp av maken. Ja tänk vilka motvals käringar karlarna kan vara, s. Stina är ju verkligen en riktigt skön prick.

Ha det bra!

Kram Ullis

2009-01-12 @ 21:38:42
URL: http://levapalandet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0