Oförklarliga saker händer.........

Ibland händer saker man inte kan förklara.
Min mor gick bort 2003 och min far 2005, saknar dom varje dag.
Mamma fick en väldigt elakartad cancer i munnen både i mjuka och hårda delar.
Hon fick lida som få innan hon fick sin vila, älskade lilla mamma.

Det här fotografiet har jag står på en byrå i rummet. Kortet av mamma sitter
verkligen fast. Vid ett flertal tillfällen har kortet legat på byrån en bra bit från
fotoramen. Hade det ramlar bort, vilket är omöjligt, borde det legat alldeles intill
och upp och ner, men inte det ligger en bra bit ifrån med fotot uppåt.
Det är bara lagubs och jag och ingen av oss har rört det. Oförklarligt.
Samtidigt blir jag glad för jag tror mamma är med oss.
Ett par månader efter det mamma gått bort ringde telefonen var och varannan natt
omkring kl 23 - 24. I början sprang någon av oss upp och svarade, men ingen fanns där
och på displayen var bara streck. Så där höll det på i ca ett halvår sen slutade det.
Sa vid något tillfälle till ena sonen att det ringer på nätterna och ingen finns där,
det är nog mormor. Sonen är väldigt skeptisk så hans svar blev: Vilken dj...a riktnummer
ringer hon ifrån då??
Har ni varit med om nå´t liknande, snälla skriv och berätta, eller finns
det en förklaring.
Mina föräldrar har sin gravplats i Norra Uppland och dit åker min syster eller jag med
jämna mellanrum. Min systers svärföräldrar har graven intill mina föräldrar. På den graven
hade dom en stor svart urna i gjutjärn som blommor planterades i. Strax före jul
var urnan borta. Det hade fallit nysnö så fotspåren syntes det var damskor med klack.
Men hon måste ha haft hjälp för urnan var tung.
Ljungen som var planterad i var kastad på graven. Hur fräck kan man vara, kan man
ha glädje av något man stulit ????? Jag har ju trott att en kyrkogård är en fredad plats, men icke.
Imorgon är det fredag, mysigt med helg.
Kram på er alla Lotta



Kommentarer
Postat av: linnea

haha precis de jag gör nu, de enda jag har hemma som funkar, cola som stått bortglömda.. tur de nu då :) nä de är inget vidare...



ha ett fint veckoslut!

kram linnea

2009-02-26 @ 21:51:18
URL: http://hjartefrojd.blogspot.com
Postat av: Ullis/Leva på landet

Har inte varit med om något likande. Men vet att svägerskan har varit med om konstiga saker och även maken när han var liten. Man kan verligen kalla det fräckt att ge sig på att ta saker från en grav. Hur tänker folk egentligen?



Kramisar Ullis

2009-02-26 @ 23:26:32
URL: http://levapalandet.blogspot.com/
Postat av: Jennifer

Men vad i h-e VEM gör något sådant? USH och FY hoppas hon får hälsning på nätterna. Man tar inte andras saker. Nu blev jag bedrövad. Älskar dig Puss

2009-02-27 @ 09:21:26
Postat av: Anki

Håller med dig, jag trodde också att kyrkogården var en fredad plats, men de har ju snott lyktor i flera år, men detta tar ju priset i alla fall.

Kram

2009-02-27 @ 16:18:37
URL: http://flyarna.blogg.se/
Postat av: Stina-Hemma på Landet

Vad är det för sjuk person. Hon skulle ha mött mig där, tror jag.

Polis och tidningar , hade jag kallat dit.



Jo, jag har allt sett dig på Tradera. Vi budade på samma spetsar ett tag. Haha..

Puss

2009-02-28 @ 13:06:08
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0