Glas målning till Dig och Mig

Idag har jag målat glas, en av förra årets succeér var dessa glas






Vin glas med text     Mitt Glas på det ena och Ditt Glas på det andra.
Härligt att servera i när man har en myskväll med vin, efter några glas kan förväxlingen  komma
Det där är mitt glas nej det där är ditt glas. Glaset är ju alltid mitt, eller???
Dessa målar jag i de färger man väljer och billiga är dom 100 kr paret.
Diska i maskinen är nåt jag garanterar.

Jag målar också namn på glasen




Kan ju vara bra att veta vilket glas är mitt.
Vill man ha annan text på glasen går det också bra, men den får ju inte vara för lång.

Här kommer en bild på de glas jag målat idag (nästan alla)



Här är ljuslyktorna på fot, jätteläckert när man dukar

 

Målade också ljuslyktor som alltid är stor efterfrågan på

           


Ja, nu visade jag lite av jag gjort idag, Nu ska dessa glas härda i 48 timmar innan jag bränner dom.
Imorgon är det måndag  och en nya arbetsvecka. Jag sa till Lagubs idag jag tror jag åker till Samuelsgården
och bara pysslar i minst en vecka. Tänk vilken känsla att få sitta alldeles själv, ha alla grejer framme, laga mat
när man själv vill, ja bara skapa. Då svarade han du kommer nog att ha det långsamt. Jag lovar det skulle jag aldrig ha.
För er som inte vet Samulsgården är vårt hus i östra Jämtland där jag har 50% av mina rötter och där vill jag vara och där vill jag bo. I love it. Det är där jag har sommarbutiken.
Vi är mantalsskrivna och bor i Vallentuna, där är jag nu.
Det är väl tur att man har önskningar en dag kanske dom går i uppfyllelse.

Imorgon måste ni alla hålla tummarna. Min älskade dotter

läser till lärare och imorgon opponerar hon.
Vi håller alla på dig Jennifer, Vi finns för dig .
Jennifer hittar ni på www.liljansvilja.blogg.se

Det här var lite av min söndag det enda negativa som kommit i helgen är en förkylning
och den vill jag inte ha, men sånt väljer man ju inte.

Söndagskram på er alla  Lotta


Kommentarer
Postat av: Döttra

Tack snälla Mamma. Jag lär behöva något starkt imorgon för så nervös jag är nu har jag aldrig varit i hela mitt liv tror jag. Jag gick rakt in i altandörren , det gjorde fruktansvärt ont. ;) Men det är väl tur att man är nervös annars skulle man inte ha något att jobba för. Jag är hos er vid fem tiden imorgon. Antingen blir det fira eller så går jag och lägger mig i garderoben! :) Nog med tokigheter av mig nu, älskar dig puss

2009-02-01 @ 18:40:40
Postat av: maria

Hej Lotta-potta;-)



Vad du pysslat en massa fint på sistone. Vilka fina personliga glas, och vilka söta hjärtan! Visst är det trist att måsta jobba när man istället kan ägna sig åt roligare ting. Ska du vara med på mässan nu i veckan??? Det var länge sedan jag träffade dig nu.



Jag håller tummar och tår för Jennifer i morgon!



Kram "Santa" Maria



2009-02-01 @ 20:10:35
URL: http://lundinsnyahus.blogspot.com
Postat av: maria

Det är Cafe och fast food mässa i Kista den 4.e och 5.e nästa vecka. Inte för att jag är vidare värst sugen... men man måste ju jobba som sagt var.



Trist att du är sjuk, hoppas du kryar på dig snart.



Och jag förstår... du behöver inte ha dåligt samvete över att du inte ringt tillbaka!



Kram

2009-02-01 @ 20:26:10
URL: http://lundinsnyahus.blogspot.com
Postat av: Annelie

Lycka till...

Så himla fina glasen blev...

Har nåt åt dig hos mig...

Kramar/Annelie

2009-02-01 @ 22:06:46
URL: http://betongsnackor.blogspot.com
Postat av: Mari i Marieholm

Det var verkligen en rolig idé, med mitt och ditt glas.

Du har verkligen fått mycket gjort idag. Önskar att jag kunde vara lika disciplinerad. För det är ju kul att skapa.

Hoppas att det går bra för dottern i morgon.



♥♥♥♥♥ Mari i Marieholm

2009-02-01 @ 22:56:03
URL: http://marizan.blogspot.com/
Postat av: Susanne

Hej! Kul att du hittade till mig!

Oj så mycket fint du gör!

Glasvaserna var jättefina:)



Hoppas allt går bra för din dotter idag!

Susanne

2009-02-02 @ 08:27:59
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: Lo

Hejsan. Vilka fina glas!! Textar/målar du på frihand??

Det är ju så svårt. Va duktig du är.:o)

Må så gott!

Lo

2009-02-02 @ 11:09:25
URL: http://englavingad.blogspot.com
Postat av: Lotta

Fantastiskt va kreativ du är , vilka underbara "texter" du gör , förstår att de är populära !

Läser att du bor i Vallentuna , jag har precis flyttat ifrån de trakterna ;-)

Ha det gott nu och tack för din fina kommentar sist !!!!

kramisar / En annan Lotta

2009-02-02 @ 14:03:36
URL: http://envilsenloppa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0