Alla mina infall, ideer låter bättre

Idag fick man uppleva takdropp och slaskblask så man blev blöt om fötterna, det är början på
våren för mig. Känns skönt och jag tror även hjärnan får känningar, iallafall min, för då kommer en
massa ideer. Är hemma den här veckan så skönt att slippa hotell sen hinner man ju en del på
kvällarna när man är hemma.
Ja det var det där med mina infall, helt plötsligt idag kom jag på att jag ska gjuta tvål.
Så vad gjorde jag efter jobbet. Jo åkte och köpte tvålmassa, och doftolja, lavendel blev det idag.
Sen hem och läste på för det är ju bra att veta hur man gör. Nu har jag 6 tvålar i gjutformar som ligger
på tork. Det blev vita tvålar den här gången lade i lite olika mönster i några formar, få se hur det blir.
Men jag lovar det doftar i köket både tvål och lavendel.
Hoppas det här blir bra för då får jag en ny produktgrupp i sommarbutiken. En mysig tvål är ju inte
fel att ha i badrummet. Jag måste nog köpa mer tvålmassa och göra tvål som kan hänga i duschen.
Jag kommer att fota tvålarna så ni får se hur dom blev.
Nu ska jag sätta mig och fortsätta med dop pallen jag målar, har lite smådetaljer kvar.
Måste ha den klar tills torsdag då den ska levereras. Kom på att det är Bygglov så det måste jag
nog se först.
Ni har väl kikat in på min nya blogg www.fantasiahantverk.blogg.se.
Ha nu en fortsatt mysig vecka, kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Mari i Marieholm

Idag har det verkligen varit ljuvligt vårväder.

Har gått en runda i trädgården och hälsat allt som sticker upp, välkommet till en ny vår :)

Jag brukade göra tvål med barnen när de var små. Små hjärtetvålar. Det var jätteroligt.



Kram Mari i Marieholm

2009-02-24 @ 20:45:47
URL: http://marizan.blogspot.com/
Postat av: Jennifer

är vi släkt eller? ;) Puss

2009-02-25 @ 16:38:02
Postat av: Jennifer

men jag vill nog inte ha någonting stort. Jag vill nog bara va med familjen när jag slutar då. Du vet att det där med att stå i centrum har aldrig varit min grej. Vi pratar mer om det. ÄLSKAR DIG.

2009-02-25 @ 19:09:02
Postat av: Ullis/Leva på landet

Så kul att du startat en blogg med dina alster. Du gladde mig verkligen! Lagubs har ju till och med spraymålat väggljusstakarna, eftersom han var rädd att jag skulle spraya på vår "fin" bil. Det tar sig, s.



Kramar Ullis

2009-02-25 @ 19:23:30
URL: http://levapalandet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0