Alla hjärtan ....s dag är nära

Tänk äntligen ljusnade det ute, det har varit så grått hela helgen, lågt i tak som man brukar säga.
Men nu kom ljusningen. Har jobbat med mina hjärtan och fått bra hjälp av lagubs.
Så här blev några av dom




Är riktigt nöjd. Dom är målade med stenfärg och sen målade med svart text.
Några är lackade. Kan ju vara fina att ha ligga ute på sommaren och då är
lack bra. Det här är tre olika storlekar  16x13cm, 11x10 cm och 9x8 cm.
Jag har ett ännu större 20x17 cm, men nu är gipsen slut så de större får gjutas
längre fram.



Glasmålning har det också blivit en del i helgen, men resultatet får ni se längre fram.
Ny vecka imorgon och för mig blir det attt resa hela veckan. Jönköping i början av veckan
och Sundsvall i slutet. Kan ju hända att man åker förbi någon loppis !!!!!

Jag jobbar inom restaurant och storhushåll  åt Göteborgs Kex och reser på hela Sverige,
gissa om jag vill ut och bila på semestern?  Under skollov är det väldigt vanligt att kommunerna
har en mässa för alla inom kost, det är dagis, skolor, äldrevård, sjukhus mm.
Då ställer vi leverantörer ut vårt sortiment under en dag och "köken" besöker oss.
Så är det någon av er läsare som jobbar inom kost så kanske vi har träffats eller kommer att
träffas. Ger er till känna i såna fall.

Upptäcke nyss att jag fått en award, tack snälla Lo med bloggen www.englavingad.blogspot.com
Jag blir jätteglad och ska försöka ta mitt ansvar och svara på 5 saker jag är beroende av.



Jaha, vad är jag beroende av, egentligen massor men

1) Min familj, vad vore jag utan dom, förmodligen väldigt ensam.

2) Mina händer och min hjärna, utan dessa kunde jag inte skapa

3) Vår,sommar och sol i Jämtland, det är där jag vill leva o där jag vill bo

4) Pengar är ju ett måste, hur kan man annars leva

5) Cigaretter, ja tyvärr men så är det och jag är beroende av dom.

Nu ska ju jag skicka detta vidare till 5 st och här kommer

www.liljansvilja.blogg.se

www.vitastunder.blogspot.com

www.piffaopuffa.blogspot.com

www.betongsnackor.blogspot.com

www.marizan.blogspot.com

Nu har jag en date med strykjärnet och det är bäst jag passar tiden, han blir ju så het annars.

Jag återkommer under veckan från en annan del av Sverige.

Kram på er alla Lotta

Kommentarer
Postat av: Anna

Så fina hjärtan du har gjort! :)



Många tack för dina kommentarer om mina bilder - det värmer otroligt mycket!

Och självklart för min allra första award! :)



Ha det gott

Kram Anna

2009-02-08 @ 16:25:50
URL: http://vitastunder.blogspot.com
Postat av: Anki

Ha ha, självklart så vet jag att alla röker i påsk men då är vi ute och i dag är det extremt här hemma, måste var något konstigt med luften, så jag moraliserar på bloggen och på mannen. ;)

Jag lovar att jag inte kommer moralisera på dig svärfar. :) Jag har ju inte lidit förut, måste vara något speciellt i dag. Ta inte åt er, jag moraliserar på bloggen mest över mig själv som blivit en moral kärring. :)

Massor av kramar

2009-02-08 @ 17:55:17
URL: http://flyarna.blogg.se/
Postat av: Anki

Hjärtanen är jätte fina jag skulle vilja ha ett med styrka, lugn och fridfull, ja det blev ju tre det. ;)

Kram igen

2009-02-08 @ 17:57:12
URL: http://flyarna.blogg.se/
Postat av: Annelie

Vilka jättefina hjärtan - urgulliga...

Tack snälla du för Awarden - blir jätteglad och känner mig stolt och uppskattad...så kul...

Har nåt åt dig hos mig oxå..."Fniss"

Kramar/Annelie

2009-02-08 @ 20:11:18
URL: http://betongsnackor.blogspot.com
Postat av: Ullis/Leva på landet

Så mycket fint du gör. Du är verkligen produktiv. Förstår inte att du hiner så mycket som du ä rute och far.

Ha en bra vecka!

Kram Ullis

2009-02-08 @ 22:31:08
URL: http://levapalandet.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Åh här inne lyser flitens lykta minsann !!

Rackarns fina hjärtan , så du gjuter dem själv oxå !

Textar du frihand oxå eller har du en mall ?

När mannen och jag gifte oss gjorde jag gipshjätan (inte alls så proffsiga som dina) som bordsplacering till alla gäster och på baksidan stod våra namn och datum .

Men fy hur du får fara , men lite kul med !!

Ha det gott och ta det lugnt på vägarna nu !

Kram/EnAnnanLotta

2009-02-09 @ 14:26:42
URL: http://envilsenloppa.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Åh grattis till awarden oxå ;-)

2009-02-09 @ 14:27:35
URL: http://envilsenloppa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0