Veckan som gått

I måndags var jag och opererade mig i munnen, fy det var inte roligt och inte nog med det blev alldeles blå på
hakan. Så det såg/ser ut som jag fått en riktigt käftsmäll, lagubs blir nog misstänkt, blink. Som tur är är det på tillbakagång så nu börjar jag se normal ut. På tisdag åker stygnen, ska bli skönt. Nog om detta.
Har gjort ordning på vår altan, iår blir det vitt och rosor. Var in på Rusta i fredags och hittade ett tyg som bara var jag,
älskar det verkligen. Så dynorna till trädgårdsstolarna fick ny kostym



Tyget räckte till 4 dynor så idag blir det en tripp till Rusta igen för att köpa mer tyg.
Jag blev så nöjd så det blir nog nya kostymer på dynorna uppe i Samuelsgården också.
Nu fattas bara alla blommor men det är ju för tidigt att sätta ut, farbror frost kommer säkert på
besök ett par gånger till. Ställa ut blommor och plocka in på kvällen är ju inte min melodi, för det
glömmer jag. Dotter kom hem igår för att få sommardäck på sin bil, eftersom pappa förvarar
dom åt henne. Vi hade en riktig mysdag och kväll, tvättade av alla utemöbler, målade lite, grillade
och njöt. Vi satt ute till kl 20.30 inte ofta man kan göra det den 25 april, för mig är det livsglädje!
Dotter hoppade på sin cykel och for iväg till ICA och kom hem med min älsklingsblomma och vit var den

Ja, det var lycka, tack Jennifer. Som ni ser har även krukan och smidespiedestalen
fått vit färg. Nere i vänster hörn ser ni en svart kruka med plast över i den satt jag
potatis, tänkte få färskpotatis till midsommar. Har aldrig prövat, hoppas att det funkar.
Någon som har provat och kan ge mig råd?
Eftersom temat är vitt och rosor blev det en ros på ena bordet


Började inreda min lilla rosthörna, saknas en del men här är början

Ser ni Maja Gräddnos som ligger och spanar, det är ett av mina alster.
Det rostiga röret med kroken som blommorna hänger i fick jag i julklapp av min kära sonhustru, tack Anki.
Nu blir det en kopp kaffe i solen och rabatter som ska rensas, senare blir det Rusta och kanske
en utesoffa som ska stå vid ena husväggen.

Kram på er allla Lotta


Kommentarer
Postat av: Annelie

2009-04-26 @ 21:33:33
Postat av: Annelie

hejsan!

vad mycket fint du har gjort - håller oxå för fullt att fixar, men jag har så mycket annat än blommor på våran lilla gård - sten, betong, sten, zink, sten, trälådor och lite växter, men helst de som ska klara sig själv...hmm.

så ni brukar slå era vägar förbi Nyköping?

säg till nästa gång vet ja...

kram

annelie

2009-04-26 @ 21:37:31
URL: http://betongsnackor.blogspot.com
Postat av: Petra

Hej, såå otroligt vackert du gjort på din altan. Jag älskar dina möbler- fantastiskt snygga, sådana skulle jag vilja ha.

Tyger var verkligen fint. Jag älskar också rosor. Det är kul när man kan hitta vackra saker i de där lågprisbutikerna.

Vad roligt att du ska till mina trakter (nästan), jag bor ju ca 11 mil norr om Luleå. Om du har m-het, besök då min favoritbutik Hjortgården i Kyrkbyn. Tror du skulle hitta saker där som du kan tycka om. Kyrkbyn överhuvudtaget bör du besöka- ligger på vägen mellan Boden och Luleå, finns på världsarvslistan. Jättefint där! Men du kanske redan känner till trakten?



Må gott,

kram Petra

2009-04-26 @ 22:53:15
URL: http://villanoystu.blogspot.com
Postat av: GÅRDSROMANTIK

Men vilket ljuvligt tyg!



Dom hade färdigsydda rosdynor - men jag blev snål...



kostade lika mycket som ina nya stolar ... men nu ångrar jag mig allt - skal ta en sväng förbi Rusta idag ocj se om dom är kvar ... men ditt tyg var ett strå vassare - tyvärr är det bara att inse fakta - skall jag sy blir de aldrig klara.



Kram Maud

2009-04-27 @ 13:37:28
URL: http://www.havsviken.blogspot.com
Postat av: Stina-Hemma på Landet

Åh, vad fint du gjort. Du kan du, Lottapotta.



Jaa, vi använder de där glasen väldigt ofta ska du veta. Så glad för dem så.:-) Kramis

2009-04-29 @ 10:42:42
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Ullis/Leva på landet

Så snyggt du har gjort. Funderar också på att sy nya överdrag till dynorna, kostar ju en hel förmögenhet annars. Mina trädgårdsmöbler är ju egentligen inte vita. Gubben köpte ljusgrå precis som jag önskat men när jag målade var det så här ljus färg och inte sörjer jag för det:). Står de bredvid något vitt så syns det.





Ha en riktigt skön helg!

Kram Ullis

2009-04-30 @ 23:34:50
URL: http://levapalandet.blogspot.com
Postat av: Anki

Nu får du ta och uppdatera så man har något att läsa, det regnar här hemma i dag och jag har skit tråkigt på ren svenska.

Kram

2009-05-04 @ 11:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0