Uteliv

Ja klaga på vädret kan vi inte göra, vilka underbara dagar vi haft här uppe. Blå himmel och sol. Så nu är jag fullproppad med frisk luft. Vi har packat ihop matväskor på förmiddagarna och sen givit oss ut till vår ö eller det är ett näs, Kråkviksnäset,  då det är dubbelis på sjön och det övre lagret brister så man får stövlarna fulla med vatten om man går på den, så vi tjejer/kvinnor har promenerat och lagubs och söner har kört skoter. Bra för då kom ju våra matväskor mm fram smidigt.

Som ni ser är himlen blå och matväskor börjar komma på plats.

Här har sönerna en radiostyrd bil som inte startade fick inkalla hjälp från byn och till slut gick den igång.
Några varv på sjön kunde dom köra. Ena sonen har hittat sin påskmössa, tradition för honom att ha den varje
påsk.

Här förbereder ena sonen fisket, men fiskelyckan hade vi inte den här påsken.
När det skulle vittjas blev det vattengalopp, inte lätt att ta sig fram


Det här är på påskafton, då åt vi både lunch och middag här ute, vi gamlingar avslutade
vid 20-tiden men ungdomarna hade en heldag och avslutade kvällen vid brasan och
och famlade hem i mörkret vid 24-tiden. Runt den här sjön ligger 4 byar och det är en gammal
tradition att man samlas på sjön under påskdagarna.
Nu ska jag visa er något av mitt hantverk som jag inte lagt ut på några av mina sidor, eftersom jag
inte kan skicka för frakten skulle bli alldeles för dyr.

Det här är en av de saker jag säljer mest av. Katter målade på sten.
Katterna är så eftertraktade så kunderna letar upp mig när jag är här uppe,för att skaffa sig en katt.
Så även nu i påskhelgen.


Mysiga trappkatter, målar även svarta. 3 olika modeller Måns, Pelle Svanslös och Maja.
Idag ska jag försöka pulsa fram till min nya butikslokal och mäta upp och fota så jag kan förbereda och
göra en ritning hur jag vill ha det inrett, är så sugen att sätta igång, men jag får nog vänta ett tag till.
Men våren är på gång här uppe för sädesärlan kom och hälsade på oss igår.
Imorgon blir det Hammarstrand, matförrådet börjar tryta.

Kram på er alla, Lotta


Kommentarer
Postat av: Jeanetter

Hej, Tack för dina rara ord... nu hittar jag ju till Dig oxåååå. kram och trevlig vårlig helg önskar Jeanette

2009-04-18 @ 08:42:41
URL: http://pysselpalatset.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0