Skilda världar...........

Är nu hemma i Vallentuna igen efter en dryg vecka i Samuelsgården. Här är gräsmattan grön och vårblommor i rabatterna. Det är ett par veckors skillnad när det gäller vårens ankomst. Jag hade gärna stannat däruppe och
njutit ett tag till, vi hade underbara dagar så mycket frisk luft och trevligt umgänge med barn och deras respektive samt barnbarn. Igår gick tvättmaskinen varm idag hoppas jag på värme och det verkar lovande för himlen är blå
och solen skiner, det här är ju inte fel

Det här var vad termometern visade när vi kom hem till Vallentuna.
Nu har vi många fina dagar framför oss, tänk vad årstider kan ha inverkan på kroppen.
Jag är en vår och sommarmänniska, känner hur det sprudlar inombords och ideerna
far genom huvudet. Just nu är jag på jakt efter ett planteringsbord, ska nog ut och jaga idag.
Behöver också planteringsjord till min "sådd" många behöver större krukor.

Kram Lotta


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Nästa helg kan vi kanske grilla??? Kommer tidigt på förmiddagen! Puss och kram

2009-04-19 @ 11:28:02
Postat av: Jennifer

Det låter jätte mysigt, vi kanske kan åka till skopunkten någonting? Jag har inte bråttom hem på söndag, Pontus jobbar ju hela dagen. Älskar dig puss

2009-04-19 @ 14:55:57
Postat av: Dotter

Känner du någon Maria på Santa Maria? Jag hittade hennes blogg, www.lundinsnyahus.blogspot.com kramis!

2009-04-19 @ 16:24:43
Postat av: Ullis/Leva på landet

Låter ju jätte härligt. Ja tänk vad det kan skilja på väder i samma land. Skulle också vilja plantera men tror att det är lite för tidigt här där jag bor.



Ha en bra vecka!

Kram Ullis

2009-04-19 @ 22:01:15
URL: http://levapalandet.blogspot.com
Postat av: Petra

Idag kom värmen även hit till min skog i norrbotten. Nära +10, så underbart det var. Äntligen! Förstår att du är glad åt din värme.

Så underbart ni verkar ha haft det uppe i Jämtland. Jag gillar den där sjön där det är tradition att människorna möts under påsken. Härligt.

Vilka vackra katter, min mor skulle bli alldeles till sig av en sådan. Den dagen som jag åker tillbaka till Östersund för att återuppleva gamla minnen, så söker jag upp din butik å skaffar mig oxå en katt... nog för att jag ju redan har en... men jag skulle vilja ha en av dina oxå!



Jag behöver lägga in en beställning hos dig inför morsdag, så jag mailar dig någon dag snart.



Må gott, du vänliga själ som alltid skriver så fint hemma hos mig.

Kram från Petra



P.S Å äntligen har jag lyckats få in dig på min blogglista,

så att jag bättre kan hålla koll på dig å dina fina inlägg :-)

2009-04-22 @ 21:54:56
URL: http://villanoystu.blogspot.com
Postat av: LOTTA

Har varit en dålig bloggbesökare på senaste tiden , har missat en massa här ser jag , men tiden räcker inte alltid till som du vet !

Oj va fint du gjort på er altan , va massa fina villha saker !

Rusta är en bra affär , de har mycket fint tycker jag . Tyvärr har vi långt till närmsta .

Ha en riktigt fin vecka nu !

Kram/Lotta

2009-04-27 @ 08:59:06
URL: http://envilsenloppa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0