Äntligen.........

har lusten återkommit för att börja skriva igen.
Ja nu har jag avverkat älgjakten, mina jägare sköt en kviga

Gjorde lite ont i mig för jag tycker det är pampiga djur, samtidigt som jag älskar älgkött.
Men vilket jobb det är när man skjutit, först dra älgen flera km i oländig terräng, sen ska den flås,
sen hänga och sen styckas. Slutligen ska man ta hand om kött, mala mm. En heder till mina jägare.

Sommaren och sommarbutiken har varit jättebra, har sålt av samtliga mina produktgrupper.
Men storsäljaren denna sommar blev höga ljuslyktor. Dom är ca 35 cm höga, vekligen pampiga
här kommer några smakprov

Håller just nu på att bränner 7 st lyktor som ska skickas iväg.

Så långsamma dagar har jag inte, känns mer som jag inte hinner med det jag tänkt mig.
Men jag upplever det som lyx att få planera min egen tid, men snart börjar alla mässor
så då blir det resor och hotell 5 veckor i sträck, men det tycker jag om.

Tack alla söta som lämnat kommentarer till mig, jag har varit dålig på att läsa och kommentera
i sommar, men nu ska jag ta igen det.

Kolla även www.fantasiahantverk.blogg.se även den uppdaterad idag.

Kram på er alla Lotta



 

 


Kommentarer
Postat av: pia källberg

Hej min vän .

Skönt att läsa dina sidor igen.

Här hemma är det tung nu min älskade lilla syster gick bort i söndags helt ofattbart jag går som i ett töcken och vill bara vakna och hoppas att det inte är verkligt men tyvärr så är det ju det .

man skall leva så mycket man bara kan dom dgar vi har här på jorden,

just nu är det bara ledsamt men det kommer bättre dagar .

Var rädd om dig Lotta.

Kramar

Pia

2009-09-16 @ 09:25:34
Postat av: Lo

Jättefina ljuslyktor!

Ska in och kolla på din fantasia-sida! :o)

/Lo

2009-09-16 @ 10:57:45
URL: http://plommondjungeln.blogspot.se
Postat av: Ullis/Leva på landet

Så kul att höra från dig. Härlig tillvaro du verka ha nu och kul att det går så bra med dina grejer. Älgkött är ju jättegott men nu var det längesedan jag åt det då min man inte jagar.



Ha en bra vecka!

Kram Ullis

2009-09-20 @ 23:07:43
URL: http://levapalandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0