Nu börjar långledigheten lida mot sitt slut.......med en tävlig.........

Vilken underbar ledighet det varit, här har varit ömsom regn och ömsom sol. Trädgården fick sig en
rejäl omgång, fint blev det. Syrenhäcken blommar för fullt, är det inte tidigt iår, har för mig att barnen
brukar ha med sig syrener på skolavslutningen? Dotter och måg kom hem på en snabbvisit i torsdags
och åkte hem på fredagen. Först var Dotra ute med sina kursare i Judarn skogen ett par timmar, ingick
i hennes kurs i naturvetenskap. På torsdagkvällen grillade vi och drack lite vin, det var en skön kväll
så vi satt ute ganska länge. Under tiden dotra var i skogen åkte jag till Täby centrum och letade klänning
till bröllopet vi ska på den 6 juni och tänka sig jag hittade en som jag tyckte om, så nu är det problemet ur världen.
När ungdomarna åkt iväg började jag måla glas först blev det i vitt

sen i svart


och slutligen med rosor


Tallrikarna målade jag 6 st, riktigt somriga. Målade 7 par vinglas Du och Jag
                i svart eller vitt.

Nu står detta och härdar blir väl en kväll i veckan då det blir brännarkväll
I går blev det syrummet som gällde och det regnade så det passade bra

Grytlappar sydde jag några styckna

Sen blev det några förkläden

Jag tycker mycket om den här modellen som är efter min gammelmormor.
Visst blev det ljuvligt med rosor?
Blev även ett vitt med spets




Kuddar behövde jag mer av till butiken så några nya blev det


Tro nu inte att jag bara ägnat mig åt målning och syning, jag har gutit lite också
prövade på krukor och dom blev så här


Kvällarna har jag umgåtts med lagubs så lite social har jag allt varit.
Han sa för ett tag sen " Tänk du har inga problem med att få tiden att gå"
Nej det har jag inte men däremot att få den att räcka till. Men nu har jag
bara en månad kvar att jobba och då får jag styra min egen tid.

Hoppas ni inte blivit uttråkade av alla mina alster.
Jag tänkte nu inför sommaren ha en liten tävling gå in på
www.fantasiahantverk.blogg.se  det är där jag har tävlingen.

Nu har jag stryktvätt som väntar så det blir väl att greppa stykjärnet.

Ha nu en skön vecka, kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Lilla jag

Gillade verkligen krukorna!

2009-05-24 @ 23:22:24
URL: http://irenev.blogg.se/
Postat av: Titti

tack för din gulliga kommentar hos mig =)

vilka fina saker du gör!!!det har jag sagt förut och säger det igen =)



kram Titti

2009-05-25 @ 08:02:13
URL: http://www.tittispyssel.blogspot.com
Postat av: Petra

Uttråkad av dina alster????? Hallå... det är ett rent nöje att se, en sann fröjd för ögat!

Men jag tyckte mig läsa i början av inlägget någonting om ledighet...

Och till råga på allt har du även varit social, hur hinner du?! Du måste vara snabb som bara den både med målarpenslarna och m symaskinen, kanske du har ngn extra snabb modell... hahahah...

Ljuvligt iallafall. Jag tycker att dina förkläden är underbara, ett sådant står på min "vill-ha"-lista. Å sådana ljuvliga krukor du gjutit.



Må gott kära du,

kram Petra

2009-05-26 @ 00:25:11
URL: http://villanoystu.blogspot.com
Postat av: Annelie

jösses, vad mycket fint du gör...är långt ifrån uttråkad..du ger inspiration

du undrade över formar till gjutning i betong...har lagt ut lite olika förslag på bloggen som vi använde igår när vi grejade några stycken här hemma, du kan kanske får några tips där...

kram

annelie

2009-05-26 @ 19:11:43
URL: http://betongsnackor.blogspot.com
Postat av: Lotta

Wow , kan jag få lite av din underbara energi !!

Så mycket fint du gör !!

Måste ta tag i alla mina halvfärdiga projekt känner jag ........

Kraam !!

2009-05-27 @ 10:19:47
URL: http://envilsenloppa.blogspot.com/
Postat av: Mari i Marieholm

Det låter som om ni har haft det riktigt skönt!

Och så mycket vackert du har hunnit att fixa oxå. Förkläderna är verkligen underbart vackra!

Hur mycket ska du inte hinna med sen när du inte jobbar längre!!!!!!



Kram Mari

2009-05-27 @ 22:29:16
URL: http://marizan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0