Igår var gubben torr!

Igår fick jag uppleva vår här i Jönköping, strålande sol och 7 grader varmt. Vårkänsla, synd att man måste vara inne och jobba. Byggde upp mässan på Elmia igår eftermiddag så idag räknar man med ca 1400 besökare, det är bra med mycket kunder få då går dagen fort, vi har öppet till kl. 19.00. Vi är 102 utställare så det finns mycket att se och smaka på.
För den som inte vet är det en fackmässa för restaurang.
När vädret var så mysigt kom jag att tänka på min vädergubbe,


Gubben är finurlig, han hänger utomhus under bar himmel. I ett träd eller på altanen
och intill gubben sitter denna skylt.


Bättre sätt att hålla koll på vädret, finns inte.
Många kunder tyckte jag skulle ändra det där med att gubben är borta, och skriva Skönt istället för Storm.
Gubben gör jag i lera, blev mycket populär i sommarbutiken förra sommaren.
Uppe i mitt älskade Jämland hänger min gubbe och jag lovar att han är vit nu för där har man över 1 meter snö.
Nu måste jag nog fixa till mig och fånga dagen.
Kram på er alla Lotta

Kommentarer
Postat av: Lotta

Men vilken fiffig gubbe , ha ha !!

Hoppas du får det bra på mässan nu ! Trodde de bara hade traktorer nere på Elmiamässan :-)

Kram/Lotta

2009-03-10 @ 07:06:30
URL: http://envilsenloppa.blogspot.com/
Postat av: Mari i Marieholm

Mycket roligare med en gubbe, än med bara ett snöre, som jag har sett att det finns :)



Kram Mari i Marieholm

2009-03-10 @ 23:25:52
URL: http://marizan.blogspot.com
Postat av: Ullis/Leva på landet

Din vädergubbe var bra söt. Hoppas att allt har gått bra på utställningen.

Kramar Ullis

2009-03-11 @ 21:44:07
URL: http://levapalandet.blogspot.com
Postat av: Annelie

Vilken rolig väder-gubbe...roliga beskrivningar.

Hoppas det går bra på mässan..

Kram

Annelie

2009-03-12 @ 18:45:47
URL: http://betongsnackor.blogspot.com
Postat av: Petra

Hej vännen, tack för en underbar kommentar hos mig- så glad jag blev. Kul att du vill vara med i min tävling.

Vilken fräsig vädergubbe, skrattade åt de som tyckte att storm skulle ändras till skönt. Håller med vissa dagar... hahahahah

SÅ du får flänga runt i södra Sverige, förstår att det måste vara jobbigt, men kul m alla olika inredningsbutiker du har möjlighet att besöka. Såg din betongängel, jag har en likadan och de är så fina. Jag köpte min i Luleå, Hjortgården, och betalade 129:-. Det skiljer sannerligen mkt på priser, tur man lär sig! Maud med bloggen gardsromatik har riktigt, riktigt bra priser. Kolla där oxå om du är sugen på något som inte är fullt så tungt (annars äter ju frakten upp det låga priset...)

Ha nu en bra helg,lycka till på mässan

stor Kram från Petra

2009-03-14 @ 12:16:31
URL: http://villanoystu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0