Helgerna går för fort...........

Varför går tiden så fort när man är ledig?
Hade ett par kundbesök i Uppsala i fredags, efter det var jag och klippte av mig "vintermössan" och
kände mig betydlig fräschare (kan man bli det vid din ålder skulle min son M säga) Grattis till Dig och Mig
på din födelsedag igår. Storhandlande efter frisörbesöket och hade en mysig fredagskväll, njuter av att få vara hemma i vårt hem när man bor så ofta på hotell. Vaknade på lördagsmorgonen med frossa och olust, jo tack för den maginfluensa i en lindrigare form usch och fy. Men idag känner jag mig fit for fight igen och har fått en del pyssel gjort, medans tvättmaskin gått varm. Imorgon bär det av till Jönköping och Elmiamässan där vi är med på en restaurangmässa, imorgon em bygger vi upp mässan på tisdag är mässdagen och onsdag fm river vi, så onsdag kväll är jag hemma igen. Här kommer lite bilder på vad jag gjort idag




Visst är väl minnet kort ibland?


Denna bild är tillägnad min kusin Agneta som fick lämna denna värld alldeles för tidigt. När vi var i kapellet på hennes begravning var en liten fågel med oss hela tiden. Hoppas du har det bra Agneta, tänker ofta på dig!



Det här var ett lite axplock av det jag gjort idag. Visst är det väl mysigare att skriva ner sina Känslor/ideér/tankar i en bok som alstrar glädje/värme/känsla.
Böckerna finns i A5 och A4 med linjerade sidor 70 st.
Är du intresserad finns dom på www.fantasiahantverk.blogg.se

Nu när jag skriver detta inlägg börjar det snöa eller snöblask är det nog. För min del är det nog, men ok låt det komma ner så vi får en fin Påsk, jag bara längtar efter Påsken.

Var rädda om varandra, vi har bara varandra till låns.


Kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Mari i Marieholm

Usch då, inte roligt med maginfluensa :(

Tur att det känns bättre nu.

Vilka söta minnesböcker du har pysslat fram.

Och ängeln du hade köpt är ju så söt.

Vilken tur att det var skillnad på priset, på rätt håll! Annars tycker jag att det brukar vara tvärom.



Kram Mari i Marieholm

2009-03-08 @ 22:39:02
URL: http://marizan.blogspot.com
Postat av: Lotta

Åh en sån där bok skulle jag behöva . Satt hela dagen igår med en massa urklipp ur gamla inredningstidningar och klistrade in i min klippbok , men alla fick inte plats .

Hoppas du fick en ny fin vårmössa nu då ;-)

Fast här snöar det för fullt och vintermössan får sitta på ett tag till , men jag är så sugen på att klippa av en bra bit , men jag vet att jag ångrar mig sen .

Ha det gott Lottan och kör försiktigt på vägarna !

Kraam !

2009-03-09 @ 09:27:39
URL: http://envilsenloppa.blogspot.com/
Postat av: Annelie

Vilken tur att det gick över snabbt - jättefina böcker du gjort...

Längtar till våren nu, vi fick oxå en massa snö igår - inget roligt...

Kram

Annelie

2009-03-09 @ 15:58:51
URL: http://betongsnackor.blogspot.com
Postat av: pia källberg

Stackars dig maginfluensa är aldrig roligt.

Vilka fina böcker du gjort .

Du är otrolig att fixa till fina saker.

Ha det så bra i veckan.

Och kör försiktigt.

Kramar

Pia

2009-03-09 @ 19:10:45
Postat av: Eva

Hej på Dej :-)))



Jo, jag har varit mycket i Sandby sedan 70-talet, i farmors hus, som jag sedan kom att ärva...älskade det Huset såå mycket, men har sålt det...

Min farmor hette Elin...hennes bror hette Valfrid, kallades Valle, och skrev mycket om...socknens invånare och historia...det mesta samlade han nog i sin egen stora, tjocka bok kanske...



Har släkt i Fagerviken.



Djupöbadet har jag nog plaskat omkring i bara en gång :-)



Kram

från Eva







2009-03-09 @ 20:09:39
URL: http://mormorshem.blogspot.com
Postat av: Eva

Väldigt söta böcker du har pysslat fram!

Och skönt att maginfluensan gav sej av fort, för sån är inget vidare att ha :-(



Det finns en strof av det övernaturliga ibland i dina rader...som intresserar mej...därför att jag själv är likadan...



Kram igen :-)

från Eva

2009-03-09 @ 20:15:28
URL: http://mormorshem.blogspot.com
Postat av: Stina-Hemma på Landet

Men käraste Lotta potta. Hur hinner du med allt fint? Inte klokt vad fint du gör hela tiden.

Ska vi ha butik ihop?;-) Puss

2009-03-09 @ 21:08:36
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Ullis/Leva på landet

Så underbara böcker du har gjort. Min kusin lämna också denna värld alldeles för tidigt. Nu är det snart 15 år sedan men det känns om det var igår. Vi har också haft soligt och fint idag. Hoppas verkligen att det är våren som är på väg.



Ha en bra vecka!

Kram Ullis

2009-03-09 @ 21:21:01
URL: http://levapalandet.blogspot.com
Postat av: pia källberg

Hej Lotta min vän.

var ett tag sedan vi hördes .Läser att allting är bra .

Har haft krångel med ryggelendet men nu känns det skapligt. Håller på att glasa in vår altan det ska bli så jätte skönt när man kan sitta ute när man man helst vill, och det bästa är ju att få sätta sin prägel på att göra i ordning den när snickerierna är klara.längtar redan.Du har verkligen gjort det jätte fint på er altan .

Känner att jag är skyldig lite pengar för den fina tavlan till min syster,maila mig så är du jätte gullig så att jag kan skicka dig lite slantar.

gillar inte att ha skulder.

Ha det så jätte bra ,

Vi hörs

Kraaaamar

Pia

2009-05-10 @ 17:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0