Bröllop, grill och regn och åter regn

Blir dåligt med uppdateringar eftersom jag är inne i slutfasen på jobbet och all min lediga tid går åt till att bygga på sortimentet till sommarbutiken. Åker upp till Jämtland nu till midsommar och stannar nog däruppe till slutet av augusti.
Första veckan däruppe blir att måla och inreda butiken, ska bli riktigt roligt. Har varit och köpt färg roller och penslar,
vitt såklart. Kommer att lägga ut före och efterbilder så småningom.
Förra helgen var vi på Uppsala slott på bröllop

Underbart vackra och sagolik miljö.
Emelie och Carl, Carl är min systerson, barnens kusin.
Efter vigselakten blev det champagne ute, jag kan lova att det var kallt, tur att det bara var en kort stund
och att vi sen gick in i festsalen. Jag har nog aldrig sett något så vackert, Emelie har en enorm känsla
för detaljer, ångrar att jag inte tog bilder innan alla satt sig till bords. En imponerande detalj var stolarna,
dom var klädda med blått, men det gick inte utan hon hade sytt vita överdrag till 90 stolar.
Här ser lite av stolarna.

Yngsta sonen med min systerdotter
Äldsta sonen med yngsta sonens fru
Dotter med en tremänning

Tack Emelie och Carl för ett underbart bröllop med tema "Nu och för Alltid"
Igår kom Jennifer och Pontus, Anki och Mattias och Oscar så vi hade en liten sommarfest med
grillning i störtregn, jag kan lova att det tog tid att få riktig glöd i grillen. Att sitta ute och äta var inte att
tänka på. Så det middag inne och trevligt hade vi.
Imorse vid 7 åkte Jennifer och Pontus till Grekland för en veckas semester, lyckliga dom som får uppleva
lite sol och värme, för här är himlen öppen och har så varit sen i fredags vid lunch och det är inga små mängder som kommer ner. Jag vet inte hur många gånger vi tömt regnmätaren, så nu har jag tröttnat den får rinna över.
Kollade just vädret och någon soldag blir det mitt i veckan sen blir det regn hela midsommar, precis vad vi alla längtar efter, eller hur?
Men man får inte glömma att Bakom molnen är himlen alltid blå!
Och det blåa vill jag se i sommar och alla barn som kan springa barfota utan strumpor och skor
och att lagubs och jag kan sitta bakom flöten och dra upp en massa aborrar. Hoppet överger mig aldrig.

Tack för alla fina kommentarer, jag är lite dålig att själv kommentera just nu men snart har jag ju mer tid.

Kram Lotta


Kommentarer
Postat av: Annelie

Så härligt med bröllop...:-)

fortsatt skön söndag

Kram

annelie

2009-06-14 @ 12:09:04
URL: http://betongsnackor.blogspot.com
Postat av: Lilla jag

Ser ut att vara ett vackert bröllop!

2009-06-14 @ 13:32:26
URL: http://irenev.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej & tack för att du tittade in till mig =), mailat min adress, blev ju så nyfiken...haha.

Vet inte om jag tittat in till dig förrut ?

Men nån gång ska va den första ;)



Vackert bröllop du var på, så fina brudparet va !

Och nä, Ballerina Lakrits har jag icke provat än =(

Men chocko är en stor favorit iallafall & jag får ha dem ifred med ;)

Ha en fin kommande vecka.

Kram Nettan

2009-06-14 @ 20:09:18
Postat av: Stina-Hemma på Landet

Vad mysigt ni har haft det.:-) Kramis

2009-06-14 @ 20:40:02
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Mari i Marieholm

Oj det var inte dåligt! Att sy 90 överdrag!!!!

Fint blev det i alla fall.

Ni har hunnit med en heldel.

Hoppas verkligen att vädret vänder snart, för nu är vi trötta på regnet och kylan.

Kram Mari

2009-06-15 @ 04:09:20
URL: http://marizan.blogspot.com/
Postat av: Petra

Så underbart med bröllop, och på ett slott- sagolikt. HOn är ju makalös, sy 90 st stolsöverdrag och samtidigt hinna med all övrig planering. Hur gör man? Sannerligen så är det ju detaljerna som gör det!

Jag gillar att du är så positiv, jag blir glad, tänker på när du skriver att bakom molnen är himlen alltid blå. Sant, sant. Jag tror att vi emellanåt har lite bättre väder än ni. Men inte idag, då är det kallt å regningt.

Ha ett bra avslut på jobbet, en skön midsommar och kör försiktigt när ni åker till Jämtland.

Ser fram emot nya inlägg på affären bla.

Kram Petra

2009-06-16 @ 07:26:20
URL: http://villanoystu.blogspot.com
Postat av: Karin Almonte

Fina bilder!

Nu vill jag bara önska dig en härlig sommar och lycka till med alla dina fina alster! Jag kollar här så jag vet vad du sysslar med. Sen hoppas jag vi ses till hösten, du kanske dyker upp på någon mässa!

Stor kram!

Hälsa Bosse!

2009-06-16 @ 19:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0