Sockersött..........

Ja då har jag sytt upp del till butiken och en del beställningar.
Lavendelhjärtan med spets, kuddfodral, grytlappar.
Önskar att helger hade fler timmar, för jag vill fortsätta sy men jobbet väntar på mig imorgon bitti.
Här kommer lite av mina alster


 
Lavendelhjärtan med kuddstopp och ca 1 dl lavendel, ju mer man gnuggar på dom desto
mer lavendeldoft

                    


Visst är dom söta, och man kan få valfri text infällt i bilden. Titta på det första sött litet barn med "Gud som haver......
och det sista samma barn men med engelsk text.
Här kommer lite grytlappar, pryder verkligen sin plats i köket

        

Och jag har lärt mig att använda grytlapp, för på julafton skulle jag lyfta på locket till potatiskastrullen och känna
om potatisen var klar, tror ni inte jag brände tummen. Det blev en endaste stor vattenblåsa över hela tummen
som sen sprack, ja det har inte varit att leka med, först nu början den bli normal. Så hädanefter är det alltid grytlapp
som gäller.

Om ni orkar se mer så kommer lite kuddar här



         


Ja det här var en del av det jag tillverkat i helgen.
Fräscht med det ljusa och nya kuddfodral kan ju ändra en hel möbel.
Och lite lavendelhjärtan hängandes här och där blir man glad av.
Som jag tidigare skrivit allt jag gör går att beställa lägg ett mail
[email protected].
Nu blir det att plocka fram resväskan och packa för veckan. Imorgon blir det Sundsvall
resten av veckan Umeå Skellefteå, hörde att det ev. skulle komma snö längst kusten,
och jag som hatar att köra i snöväder.
Mys på er/kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Anki

Ska ni upp till landet nästa helg. Jag tycker kuddarna är gudomliga. Kör försiktigt nu. Kram

2009-01-18 @ 19:52:06
URL: http://flyarna.blogg.se/
Postat av: Mia

Men vad du är duktig, vad mycket fint du har gjort. :)



Kram Mia

2009-01-19 @ 01:03:12
URL: http://miashem.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Underbara inlägg om din mormor !

Tänk va vackra saker de hade förr , både skolboken och brefkortsalbumet är ju otroliga ,vilka trevliga minnen .

Va flitig du har varit och vilka ljuvliga saker du sytt ! Gud som haver hjärtat är ju så gulligt !!!

Ha en fin vecka nu !

Kram/Lotta

2009-01-19 @ 07:56:29
URL: http://envilsenloppa.blogspot.com/
Postat av: Ullis/Leva på landet

Så otroligt mycket fint du gör. Din gamla bok var ju otroligt charmig. ja varför blir det alltid så med körandet, s. Tack för dina gulliga ord. Hade tappat bort dig så det var tur att du tittade in igen. Nu har jag lagt tilldig på bloglovin så att jag inte ska missa dina inlägg.



Ha en bra vecka!

Kram Ullis

2009-01-19 @ 22:46:31
URL: http://levapalandet.blogspot.com/
Postat av: Mia

Appropå domherrarna. Igår kväll fick vi värsta snöyran men det ser ut att bli plusgrader idag så jag tror nog mest att det blir slask tyvärr.



Det vore ju kul om det du skrev om domherrarna stämmer men vi har haft dem på besök i säkert två veckors tid nu, utan snö men det gör inget. De är ju så fina att se på.



Kram Mia

2009-01-20 @ 08:12:59
URL: http://miashem.blogspot.com/
Postat av: Anastasia

Du är OTROLIGT duktig!Så fina saker.

Nu fick jag en massa inspiration till mitt göra-om-hemma-projekt!

2009-01-30 @ 11:36:01
URL: http://annathestasia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0