I en annan del av Sverige.......Jönköping

Ja då är mässan upplockad och lite mat har jag fått i magen, nu återstår inte så mycket mer än sova.
Startar kl 07.00 imorgon och jobbar till 16.oo sen ska mässan rivas och plockas ut i bilen.
Har ju gjort detta ett tusentals gånger så det är inga problem. Idag när jag körde till Jönköping var det
ett underbart väder till Linköping sen blev det igen grått och nu har det kommit en del snö här.
Det finns en stor loppis här i Jönköping som jag varit in på en gång förut, så idag när jag plockat upp
och gjort allt klart styrdes bilen dit, men hålla det var öppet tisdag torsdag och lördag. Besviken var förnamnet.
Men jag har lunch imorgon en timme och då hoppar jag maten och åker dit. På nedresan idag fungerade inte
vindrutetorkarna riktigt så jag åkte till Volvia. Man bytte torkarna och vet ni 2 st nya torkarblad + montering 875 kr.
Sanslöst tycker jag. Tacka vet jag loppis!
Blev utmanad av Annelie med bloggen www.betongsnackor.blogspot.com att visa min bild
i mapp 6 och bild nr 6 här kommer den


Det var ju en passande bild Våren längtar vi ju alla efter och jag hoppas att ni alla är lyckliga.


Nu sänder jag detta vidare till


Jennifer med bloggen www.liljansvilja.se
Anki med bloggen www.flyarna.blogg.se
FinaStina med bloggen www.hemmapalandet.blogspot.com
Mia med bloggen www.miashem.blogspot.com

Kram på er alla från ett "snöigt " Jönköping    Lotta


Kommentarer
Postat av: Mia

Hej!

Ja men visst kan man så nu, det beror bara på vad man sår. Vissa träd och buskar ska sås ute, där de sen får påverkas av både väder och vind innan de förhoppningsvis gror. Jag är absolut ingen expert, läser odlingsanvisningarna och testar mig fram. Har tidigare bott i lägenhet och sådde även då en hel del, nu har vi stor tomt så jag måste ju testa lite annat också. En del har jag ju sått även inne men ska man börja så här tidigt på året så krävs extra belysning.



Du kan ju börja med t ex chili eller paprika (fungerar bra även med fröer som man tar från frukterna), den gror lätt och det är bara bra om man sår den redan nu om man vill ha mycket frukt till sommaren.



Bara för några dagar sedan visade jag sjätte bilden i sjätte mappen. Det var då den rosa bussen så jag tackar men hoppar över utmaningen denna gång. :)



Lycka till!

Kram Mia

2009-02-09 @ 20:11:09
URL: http://miashem.blogspot.com/
Postat av: Mia

Hej!



Ja men visst kan man så nu, det beror bara på vad man sår. Vissa träd och buskar ska sås ute, där de sen får påverkas av både väder och vind innan de förhoppningsvis gror. Jag är absolut ingen expert, läser odlingsanvisningarna och testar mig fram. Har tidigare bott i lägenhet och sådde även då en hel del, nu har vi stor tomt så jag måste ju testa lite annat också. En del har jag ju sått även inne men ska man börja så här tidigt på året så krävs extra belysning.



Du kan ju börja med t ex chili eller paprika (fungerar bra även med fröer som man tar från frukterna), den gror lätt och det är bara bra om man sår den redan nu om man vill ha mycket frukt till sommaren.



Bara för några dagar sedan visade jag sjätte bilden i sjätte mappen. Det var då den rosa bussen så jag tackar men hoppar över utmaningen denna gång. :)



Lycka till!

Kram Mia

2009-02-09 @ 20:16:52
URL: http://miashem.blogspot.com/
Postat av: Mia

Hej!



Ja men visst kan man så nu, det beror bara på vad man sår. Vissa träd och buskar ska sås ute, där de sen får påverkas av både väder och vind innan de förhoppningsvis gror. Jag är absolut ingen expert, läser odlingsanvisningarna och testar mig fram. Har tidigare bott i lägenhet och sådde även då en hel del, nu har vi stor tomt så jag måste ju testa lite annat också. En del har jag ju sått även inne men ska man börja så här tidigt på året så krävs extra belysning.



Du kan ju börja med t ex chili eller paprika (fungerar bra även med fröer som man tar från frukterna), den gror lätt och det är bara bra om man sår den redan nu om man vill ha mycket frukt till sommaren.



Bara för några dagar sedan visade jag sjätte bilden i sjätte mappen. Det var då den rosa bussen så jag tackar men hoppar över utmaningen denna gång. :)



Lycka till!

Kram Mia

2009-02-09 @ 20:21:16
URL: http://miashem.blogspot.com/
Postat av: Mari i Marieholm

DÅ förstår jag verkligen att du vill vara på landet när du är ledig, och inte flänga runt överallt.

Hoppas att du hittar några fynd på loppisen i morgon.

Så fina dina hjärtan blev. Det är snyggt när du har fått den "hela" formen på dem.

Jag antar utmaningen och ska fundera ut mina svar.

Ha en bra vecka!



Kram Mari i Marieholm

2009-02-09 @ 22:49:11
URL: http://marizan.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Vilken vårlig och fin bild!!

Du är ju i närheten av mig om du är i Linköping och snurrar !!

Du har i alla fall något att hämta inne hos mig !

Kram/Lotta

2009-02-10 @ 16:16:49
URL: http://envilsenloppa.blogspot.com/
Postat av: pia källberg

Hej Vännen.

Tack snälla du för hjärtat underbart fint .

Jag har plaserat det brevid två fotografier på våra fina söner.

Det blev jätte fint.

Ha ett bra slut på veckan , jag ska till Västerås och Sala i morgon åter Gävle Fredag .

Oj vad skönt det är med helg.

Kramar

Pia

2009-03-04 @ 15:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0