Ja det är våren, ja det är våren som har kommit igen...............

Vilken under bar dag, vaknade tidigt for iväg till farfars grav och gjorde påskfint efter det iväg och köpte lite penseer och
påskliljor


Vilken lycka att få plocka bort ljung mm och plantera vårblommor, satt även en del krukor på altanen
fast den inte är avtvättad och inredd ännu, men vad gör det när man kan sitta där och lapa sol. Jag börjar tro
att jag  är som en björn eller något annat djur som går i ide under vintern och vaknar upp med 100% livslust.


När jag planterat klart satt jag mig på altanen och njöt och då fick jag uppleva våren på riktigt
kolla här

Humlan blev störtförälskad i min pensee. Visst är det vår! Och inte nog med det när vi satt där lagubs och jag kom en citronfjäril och flög fram och tillbaka, jag fick lära mig som barn att om den första fjärilen man ser på våren är en citronfjäril så blir det en vacker sommar. Men jag har sett den som den första flera år men sommaren har inte blivit
som jag önskat. Men hoppet är ju det sista som överger oss människor så jag tror och hoppas på en fin sommar.
Passade på i det fina vädret att plocka fram sprayfärgen

Spraymålade även en sak till min måg som gillar öl kan vara bra för honom när vår son kommer på besök i påsk och han ska bjuda på öl, det blir lite lättare att bära då

Skulle haft 6 st Carlsberg hemma och ställt i, men tyvärr det får bli till påsken.
När jag var i målartagen kom jag på att vi hade en trädgårdsbänk som var brun och ful, så då blev det fram med pensel
och vit färg

Jag är ju så dålig på det där före och efter, men brun och ful var den, försökte förra året men då så lagubs nej, men nu
börjar han gilla det vita, visst är det tur för honom för det blir ju vitt ändå när han inte ser.
Jag har börjat inse att det här är en veckoblogg, när jag kommer hem efter en arbetsdag orkar jag inte sätta mig och skriva inlägg så det får nog bli inlägg på helgerna så länge jag jobbar, och det är ju inte så länge till. Allt känns jätte bra med min uppsägning jag får hoppa in och jobba i höst och vinter på mässor mm och det är ju det jag tycker mest om. Men då kostar jag timpenning, för jag får ju ingen bonus från företaget, "fan" att man är på fel företag. Läste just
att Anitra Sten ska sluta sista april då hon fylle 60 och hon får 100000 i månaden från vin och sprit. Sanslöst!!!!!
Vad får vi vanliga 0 och ingenting, ja det är våra skattepengar.
Veckan förövrigt har jag suttit en del kvällar och gjort citat tavlor och citat magneter



Börjar få lite grepp på sortimentet till sommarbutiken, ni ska veta att jag längtar att få inreda den.
Vi åker upp till Jämtland tidigt på onsdag och blir kvar där till fredag veckan efter, men det är ju så mycket snö så att börja
med inredning i butiken är inte att tänka på men det kommer ju långhelger framöver då jag kan börja.
Det blir ett långt inlägg när jag bara skriver en gång i veckan hoppas ni orkar läsa, för det finns få saker som glädjer mig så mycket som era kommentarer och mail.





Njut av våren kramis Lotta

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Pontus kommer bli jätte glad, jag berättade att du höll på med en överaskning åt honom och han har tjatat sedan dess att jag ska tala om vad det är. Men det har jag inte gjort! Älskar dig puss

2009-04-05 @ 14:49:21
Postat av: Annelie

Vad mycket fint du har gjort - ger Inspiration....

Kramar

Annelie

2009-04-05 @ 19:31:49
URL: http://betongsnackor.blogspot.com
Postat av: Hanna

Så mycket fint!

Hanna

2009-04-05 @ 20:30:19
URL: http://blommorifonstret.blogspot.com
Postat av: Petra

Men det är väl klart att vi orkar läsa, du skriver ju så bra och tar upp så tänkvärda saker (Anitra och alla andra med bonusar...grrr...jag blir så arg, frustrerad, ledsen och mållös....) Jag ser med stor glädje fram emot alla dina inlägg (men jag lyckas inte få in dig på min favoritblogglista, förstår inte varför, jag har försökt så många gånger).

Jag blir chockad över hur mkt du hinner med; allt pyssel, plantering, målning etc. Samtidigt som du jobbar så mkt. Men visst är det väl så, att när man väl börjar och ser hur fint det blir, så ger ju det så mkt energi tillbaka oxå?! Jättefint, vårblommorna och urnan- love it, bänken, ja allt som du visar. Jag skrattade högt när du skrev om att gubben börjat gilla vitt och det ju är tur eftersom allt blir vitt... precis så är det ju hos mig oxå. Till och med lilleman som nu "lek-målar" allt möjligt, säger att han målar vitt... det är minsann mammas kille det. Kalaset idag blev mkt lyckat och solen sken som bara den. Tack så mkt för din kommentar hos mig.

Ha det så bra nu, så ses vi nästa vecka väl?!

Kram Petra

2009-04-05 @ 20:35:09
URL: http://villanoystu.blogspot.com
Postat av: Petra

Jag glömde ju att önska dig en glad och trevlig påsk. Ha det så underbart i de jämtländska skogarna.

2009-04-05 @ 20:38:26
URL: http://villanoystu.blogspot.com
Postat av: Ullis/Leva på landet

Ja tänk vad mysigt det är att kunna plantera ut lite blommor. Det får vi vänta med här. Hoppas att ni får det riktigt skönt när ni åker till Jämtland.



Ha en bra vecka!

Kram Ullis

2009-04-05 @ 21:31:55
URL: http://levapalandet.blogspot.com
Postat av: Josefine

Hej farmor.jag sitter i bilen och skriver en kommentar till dig på pappas iphone alldeles nyss var det en bil framför oss och det sräng en ekorre framför deras bil och bilen bromsa i sistA sekunden den var bara några centimeter kvar till bilens









2009-04-08 @ 13:27:57
URL: http://plin.blogg.se/
Postat av: GÅRDSROMANTIK

Så mycket fint du pysslat med!



100 000...I MÅNADEN! Det är ju sanslöst!





Ha en riktigt härlig påskledighet - med mycket gott!



Kram Maud

2009-04-10 @ 06:32:14
URL: http://www.havsviken.blogspot.com
Postat av: GÅRDSROMANTIK

PS!



Man skulle nog satsa på politiken.

Verkar ju inte krävas så mycket förstånd ...



:-)



// Maud

2009-04-10 @ 06:33:33
URL: http://www.havsviken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0