Borta bra men hemma bäst

Har just kommit hem från Göteborg, det var en givande resa men det känns i kroppen.
Våren hade kommit längre där, såg påskliljor efter en husvägg som var på väg att slå ut.
Här i Vallentuna har vi fortfarande snö på backen. Mina planteringar (inomhus) var välskötta
och har vuxit på dom 3 dagar jag varit borta. Min Mårbacka  blommar och är full av knopp


Nu längtar jag tills jag får inreda altanen, har flera blommor på gång som
ska få flytta ut så fort värmen kommer. Men det blir väl inte förrns i början
av juni.
Har köpt en ängel i betong som jag föll pladask för, hon ska få flytta
ut tillsammans med mina blommor, för dom behöver ju också änglavakt


Tänk vad det kan skilja i pris på samma produkt, den här ängeln köpte
jag i Täby i måndags, när jag stannade i Jönköping i  tisdag hoppade jag
in i en jättefin butik och där fanns en exakt likadan ängel. I Täby kostade den
179 kr och i Jönköping 269 kr. Den här gången var turen på min sida.

Fredag imorgon, skönt att få vara ledig 2 dagar. Imorgon blir det besök i Uppsala
då ska jag samtidigt besöka min frisör och klippa av mig "vintermössan"

Tack alla fina som läser och kommenterar min blogg, det är glädje för mig.

Kramis Lotta

Kommentarer
Postat av: Dotter

Synd att vi missade varandra, det är så mysigt när ni är hemma. Men i natt vaknade jag av att det lät som när du går i trappen på morgonen, ett riktigt race. Jag gömde mig under täcket. Nu dröjer det ju inte så många veckor tills jag kommer igen. ÄLSKAR ER.

2009-03-05 @ 16:52:07
Postat av: Jennifer

Maaaaaaaaaaaaaaaaama ring jag har något roligt att berätta.

2009-03-06 @ 14:54:46
Postat av: A-K

Hoppas ni får en fin helg. Kram

2009-03-06 @ 22:06:23
Postat av: Ullis/Leva på landet

Din ängel var så fin. Så där var det med mina zinkkrukor jag köpte. Jag betalade 30:- och i en annan affär kostade de 55:- då blir man glad. Hoppas att du kan njuta av ledigheten.



Ha en bra helg!

Kram Ullis

2009-03-07 @ 22:11:04
URL: http://levapalandet.blogspot.com
Postat av: Jennifer

kommer du inte ihåg att vi grillade i slutet av april förra året på eran altan? Du kanske kan börja inreda där redan i Maj? Puss

2009-03-08 @ 10:46:29
Postat av: Eva

Ja, där hade du tur, med ängeln!

Nog blir det skönt med Våren...jag längtar så smått ut på min balkong, skönt att sitta och vippa med tårna därute och sola nästippen :-)))



Läste inte jag någonstans här förut, om att du kommer från Snatra...?

Jag har tillbringat många dagar i Sandby.



Kram

från Eva

2009-03-08 @ 10:57:14
URL: http://mormorshem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0