Altanen, solsken och ett glas vin

Igår var det premiär att sitt i solen och skåla in våren, lagubs och jag satt ute säkert i 3 timmar, vilken känsla.
Hade hoppats kunna göra samma sak idag, men icke himlen ville vara molning idag, inte en endaste blå glugg.
Tänk vilken årstid vi möter nu, det känns enda in i själen, livslusten får vitamininjektioner. Och det behöver vi nog alla efter en alldeles för lång höst vinter. Läste just i tidningen att man varnar för snökaos imorgon,  skulle komma upp till 1 dm. Nu tycker jag att Kung Vinter ska gå i idé. Jag jobbar på hemmaplan den här veckan ska bli skönt att få vara hemma
och slippa hotell. Jag har gjort lite tavlor i helgen

Tavlor med dikter till Mor och Syster.
Finns upplagda på www.fantasiahantverk.blogg.se om någon är intresserad.
Mycket bra Morsdags-present.

Piffade även till en gammal burk jag hade,



och några påskägg fick det också bli



Nu har jag snart bara det tråkiga kvar och det är all strykning, skjortor, blusar
inför veckans jobb. Kommer att bli en händelserik vecka för familjen, återkommer om det.
Ha de nu bra, kramis Lotta

Tillägg kl.16.50
Nu snöar det i Vallentuna, jag som trodde vädergubbarna hade fel!


Kommentarer
Postat av: Annelie

Vilka härligt fina Ägg du har gjort - superÄggiga...

Gillar dem skarpt...

Min Betongblandare köpte jag på Coop för ca 2 år sen - Kostade då 995 kronor tror jag att det var..

Inte så stor men räcker till Husbehov kan man säga...Lagom att stoppa in i nån liten bod när man inte använder den...

Kram

Annelie

2009-03-22 @ 17:36:16
URL: http://betongsnackor.blogspot.com
Postat av: Stina-Hemma på Landet

Jag förstår inte än, hur mycket du kan egentligen.:-) Kram

2009-03-22 @ 18:18:15
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Ullis/Leva på landet

Det har snöat här också i dag. I går var det däremot fint. Hade hoppats att det skulle hinna tina undan lite till. Så underbara saker du har gjort.



Ha en bra vecka! Kram Ullis

2009-03-22 @ 21:47:56
URL: http://levapalandet.blogspot.com
Postat av: Anki

Kusin Vitamin? Jag förstod inte den riktigt. Vad händer i veckan som ni inte talat om. Något spännande??

Nu ska jag ta och sussa kudden, få se hur det går.

Kram

2009-03-22 @ 22:28:58
URL: http://flyarna.blogg.se/
Postat av: Mari i Marieholm

Det har tom kommit vitt på marken här i söder :(

Och kallt har det varit. Blä.....

Så var det så skönt och varmt i fredags när man jobbade hela dagen.

Nu när man är ledig, kan man knappt sticka ut näsan för all blåst.

Mycket snygga saker du har gjort.

Och så vackert det är på Samuelsgården med all snö.

Blev nyfiken på vad som ska hända i veckan!



Ha en bra vecka!

Kram Mari i Marieholm

2009-03-24 @ 22:56:50
URL: http://marizan.blogspot.com/
Postat av: Dotter

Får jag och P sova hos er den 13/6 (lördag)? vi åker till Grekland den 14/6 på morgonen. ÄLSKAR dig

2009-03-26 @ 20:51:54
Postat av: Petra

Hej Lotta, du lämnar alltid så gulliga kommentarer hos mig- jag blir så himla glad ska du veta.

Så underbart att sitta ute på altanen. Har inte gjort det än, men snart för den är snöfri och vi har sådant underbart väder varje dag nu. Men riktigt, riktigt kallt nattetid-i förrgår var det -30C, bläää... nu vill man ju slippa sånt.

Så underbart det ser ut i Samuelsgården. Jag har inte förstått tidigare att den ligger i Jämtland. Jag har bott i Östersund under ett par år när jag studerade. Det är så vackert där.

Och återigen har du gjort sådana fina skapelser, jag kommer def att lägga in en beställning närmare mors-dag. Otroligt hur du hinner när du tvingas flänga så mkt i jobbet. Har du med dig någon liten pysselkorg på dina resor?

Må nu väl kära du!

Stor KRAM från Petra

2009-03-27 @ 23:08:47
URL: http://villanoystu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0