Samuelsgården i vitt

När vi nu är uppe i Jämtland och jobbar gjorde vi en avstickare till Samuelsgården då vi fått rapporter om att det var drygt 1 meter snö däruppe. Vi var oroliga för taken, eftersom vi har grästak på alla byggnader rasar ju inte snön av och tyngde
blir enorm vi har ju redan 14 ton jord på stora huset




Massor av snö och oplogat, det blev att pulsa


Här syns de att det är mycke snö nästan enda upp till fönstren.
Solen sken från en blå himmel och det var 0 grader, så nu tar det på snön.
Om 3 veckor kommer vi hit upp och firar påsk, då hoppas jag att minst hälften
av snön har försvunnit och att vi har fått det plogat så vi kan köra ner bilar.
Taken var det ingen fara med.
Det blev en riktig snabbvisit för att sen bege sig ner till Sundsvall och besöka  kunder.
Några loppisar eller andra roligheter har jag inte hunnit med, men Dollarstore blir det på hemvägen imorgon.
Ska bli så skönt att komma hem till sin egen kupé och en helg då man själv styr över sin tid.
Det kanske är så vårigt i Vallentuna så man kan sitta ute på altanen och njuta, hoppas.

Kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Sonen

Vilka härliga bilder. Kör försiktigt.

2009-03-19 @ 18:33:21
Postat av: Jennifer

Jag längtar dit NU. jag kommer nog på Söndag redan, det blir skönast så. ÄLSKAR DIG

2009-03-19 @ 20:14:45
Postat av: Stina-Hemma på Landet

Ja, denna snö. Nu får det bli riktig vår tycker jag. Då är april kvar. Så blir det väl vinter igen.

Kramis

2009-03-19 @ 23:18:46
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Lilla jag

Oj vad mycket snö! I Nyköping är det torrt på marken och solen har börjat kika fram lite oftare :)

2009-03-20 @ 00:58:02
URL: http://irenev.blogg.se/
Postat av: Ullis/Leva på landet

Så härligt det ser ut. Hoppas att ni kommer att få en underbar påsk där. Mycket snö var det i alla fall och jag som tycker att det är för mycket här. Hoppas att den fula snön försvinner fort i V-tuna också.



Ha en skön helg!

Kramar Ullis

2009-03-21 @ 17:41:07
URL: http://levapalandet.blogspot.com
Postat av: A-K

Åååååååh så fint! Helt underbart ser det ut där uppe! Kram

2009-03-21 @ 18:37:39
URL: http://aykay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0