Det spirar i mitt fönster........

Jag är inte född med gröna fingrar, men jag måste ju alltid försöka. Köpte frön av Änglatrumpet
och till min glädje fick jag syn på det här idag

Detta är lycka, hoppas jag klarar av att driva till en större planta.
När jag stod och begrundade det h är i fönstret fick jag se skatorna fara fram och tillbaka
med kvistar i näbben. Det är vår.
Har lovat att visa vad jag köpte på loppis

så vacker nysilver skål, tårtspade med en ingraverad ros och en liten karaff.
90 kronor för allt.. Köpte också ett så fint överlakan, med denna underbara
uddspets

Den handvirkade uddspetsen är hela 13 cm bred. Jag tror jag syr gardiner
av det. Hänger dom i sovrummet i Samuelsgården. nu kommer jag inte
ihåg vad jag betalade, men det är värt varje krona.
Längtar till sommaren då fler loppisar är öppna och man kan göra verkliga fynd.

Tvålgjutning har det också blivit, ja en hel korg packad och klar

Lavendeltvål och olivtvål i olika former.


Riktigt roligt att göra tvål, fördelen är att om man misslyckas är det bara
att smälta om och göra nya tvålar.

Fick besök av dotra som stannar hela veckan då hon ska göra sin sista praktik

Alltid lika roligt då hon kommer, men tyvärr så reser jag den här veckan och
kommer inte hem förrns på torsdag, men det är ju bra att ha någon som kan
vattna min plantering."blink" 
Slutar med ett litet citat:
Strö blott rosor för varandra
Törnen strör så många andra

Kram på er alla, Lotta


Kommentarer
Postat av: Ullis/Leva på landet

Så mysigt att det börjar att bli lite grönt i din plantering. Jättefina saker du har hittat. Synd att du inte är hemma mer den här veckan när du har ett sådant fint besök då.



Ha en bra vecka!

Kram Ullis

2009-03-01 @ 18:16:01
URL: http://levapalandet.blogspot.com
Postat av: Petra

Hej Lotta, gratulerar till dina fina loppisfynd.



Å du, beträffande vit färg på väggarna- kom ihåg att "kvinnans list övergår mannens förstånd"... du kommer säkert på något så att du till syvende och sist får som DU vill. Och vita, vackra köksväggar... hahaha



Ha en jättebra vecka!



Kram Petra

2009-03-01 @ 19:01:45
URL: http://villanoystu.blogspot.com
Postat av: Josefine

Hej farmor tok.

Du måste vissa mig med tvålarna i skolan gjorde vi tvålar förra året och så la vi i blomor i de vart jätte fina!

2009-03-02 @ 15:17:24
URL: http://plin.blogg.se/
Postat av: Josefine

Hej

Vi hadde i vit sippor och blommor spm vi ploka själva

2009-03-03 @ 14:35:56
URL: http://plin.blogg.se/
Postat av: Stina-Hemma på Landet

Vad du jobbar på alltså. Både här och där. Kul att gumman är hemma lite.:-) Kramis

2009-03-03 @ 16:58:27
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Jennifer

du den där chokladen du har i skåpet är hemskt farlig :P Tack för att du finns älskar dig

2009-03-03 @ 20:26:43
Postat av: Petra

Hej Lotta, vad jag blev glad idag för jag fick paketet från dig.... SÅ fina saker, de är ännu vackrare i verkligheten och så otroligt välsydda. Av ett proffs förstås!!!

Och vilken väldoft som mötte mig när jag öppnade. Tusen, tusen tack för bonuspresenten, så jätteglad och överraskad jag blev.

Ha en underbar vecka, kära du!

Kram från Petra



P.S Du har väl fått det som jag "skickade"?

2009-03-03 @ 23:25:17
URL: http://villanoystu.blogspot.com
Postat av: Lotta

Vilka fina loppisfynd , varför tycker man alltid att alla andra harmer tur än en själv ;-)

Inte hörde jag att du tuta igår ..... men så hade jag huvudvärk oxå :-(

Underbara tvålar , har alltid varit så sugen på att gjuta egna , det verkar så skoj .

Ha det gott och njut av dottersällskapet , va mysigt .

Kram/Lotta

2009-03-04 @ 08:30:28
URL: http://envilsenloppa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0