Veckan som gått.........

Nu blir det långt mellan inlägget, känns som tiden inte räcker till (som vanligt för mig, vill ju så mycket)
Vi kom hit upp till Samuelsgården i torsdags sen em, med två bilar fullpackade, gick knappt att få in en sockerbit
i min volvo. Packade ur alla grejer, klippte gräs, tvättade altanen ,planterade blommor ja en massa utejobb blev det.
Vaknade upp på midsommarafton och var jätteglad att vi fått allt i ordning, lagubs och jag tog en tur på fyrhjulingen och
plockade blommor, sen blev det sill lunch på altanen och fleecetröjorna var på. Blev bjudna till kusinen C för att fira
midsommarkvällen, vi kädde midsommarstång

sen blev det dans kring stången och efter det dukades en buffe upp, jättetrevlig kväll.
Kom i säng vid midnatt utan blommor under kudden.
Vädret var väl inte det bästa men vi var ute hela kvällen.
Sen har dagarna gått i ett, målat tak, väggar, golv, altan, möbler i den nya butikslokalen.
Mycket mer jobb än vad jag trodde, men nu börjar jag se ljuset i tunneln. Ni kommer att få se före och efter bilder
lite längre fram. Jag förbrukar vit färg som bara den 4 tomma hinkar har jag nu. Så som ni förstår går butiken i vitt.
Vädret kan man ju definitivt inte klaga på, åkte över till butiken ikväll och skulle fixa lite men det var 31 grader där inne,
så det får bli imorgon. Jag har ett stort gammalt skåp som ska flyttas imorgon och kl. 12 kommer flyttgubbar och gör det.
När jag fått det på plats blir allt lättare, in med glas och jag får en överblick över resten av rummet. Idag körde jag över en
imperalsäng (heter det så) fick köra i två omgångar och binda fast det i bilen för den var lite för bred för att få in i Volvon.
Men skam den som ger sig jag band och körde i 20 km, tur att det inte är så lång. När den väl stod på plats var jag "skitstolt" som klarat det. Det är så mysigt med nya platsen för butiken mitt i byn, idag kom en av grannarna och hälsade
han har bott hela sitt liv i denna lilla by, och vi lekte som små. Hans kommentar var, Oj så fint du gör, här har ju bara varit
rate förut. Rate är jämtska, är det nå´n som vet vad det är? jag vet men tänker inte berätta ni får gissa.
Nu är klockan 23 och solen har just gåt t bakom berget, det är 24 grader på altanen, här uppe blir det ju aldrig mörkt
så vi har mörklagt vårt sovrum så man kan sova normalt.

Här är utsikten från altanen efter det att solen gått bakom berget.

Jag skrev tidigare att vi har grästak på alla våra hus och ni ska tro att det blommor fint nu

det är prästkragar rödklöver kärringtand daggkåpa mm


Syns väl inte så bra här men en vacker sommaräng är det.
Återkommer med en rapport från butiken som ska öppnas på torsdag.
Kram på er alla Lotta


Kommentarer
Postat av: Ullis/Leva på landet

Så kul att du är så på gång med butiken. Förstår att du har mycket att göra innan du kommer igång. Ert hus med grästak är så mysigt. Så ser ju flera fäbodar ut här.



Kram Ullis

2009-06-27 @ 22:11:06
URL: http://levapalandet.blogspot.com
Postat av: Anki

Ja fler barn skulle ha det så här, man skulle öppna ett kollo. ;))

De har haft det toppen, det var mamman som led i värmen. Ja jag jag misstänker att ni lider i värmen, jobbigt att stöka omkring när det är så varmt.

Ja vi får nog ta och fixa en sån där luftvärme pump som ni har hemma, jag fick Anders att fixa en sån till sitt hus för det är grön j*****t varmt hos honom, han har plåttak som vi också har på landet, pust.

Nu är det bara 4 dagar kvar sen kommer vi. Jippi!!!

2009-06-30 @ 07:11:40
URL: http://flyarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0