Livsglädje

Jag trivs som fisken i vattnet här uppe i Jämtlands skogarna. Vädret den här veckan har inte varit det bästa, kallt och regn. Man kan verkligen prata om skiftningar, ena veckan såååååå varmt och sen såå kallt. Men igårkväll var det underbart varmt och sol, hoppas vi får mer av den varan. Butiken har jag öppen torsdagar t o m söndagar 11-16, det är jättetrevligt att träffa alla gamla kunder som kommer år efter år samt alla nya som hittar till mig. Måste säga att det varit över förväntan iår. Så dagarna jag är ledig är det bara att producera nya varor, det blir att sy lavendelhjärtan och gjuta krukor och hjärtan. Sen ska jag måla glas, har fått tag i nya modeller som jag är sugen att sätta penseln på.
I onsdags hade vi USA främmande här, det var mycket trevlig. Dom jämförde Jämtland med Texas, egen flagga och
republik med egen president och nationalsång Jämtlandssången. Sen i fredags är vi hundvakt åt taxen Ante, det är mycket bra för mig för då blir det långpromenad både morgon och kväll, igår kväll gick vi i skogen och då var han verkligen på sin vakt, han kände doften av något och jag fick för mig att det var björn så det blev snabba steg hem.
Varför gårtiden så fort när man trivs, vi har redan varit här i 3 veckor och det känns som 1, lagubs har bara 1 och en halv vecka kvar sen blir det att jobba igen, men då stannar jag och kan vara här så länge jag vill. Väntar en del besök i augusti och det ser jag fram emot.
Nu blir det duschen, långpromenad och sen butiken.
Ha nu en fin vecka alla fina, kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Lilla jag

Det låter verkligen som du har det bra! Skulle vara kul att se butiken, men det är ju lite långt bort :)

2009-07-12 @ 13:02:20
URL: http://irenev.blogg.se/
Postat av: Nettan

Låter som ni har en härlig semester däruppe =)

Och du, behöver jag säga att kakorna tog slut snabbt...hehe



Kram Nettan

2009-07-12 @ 17:12:40
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Ullis/Leva på landet

Låter verkligen som om du har det bra just nu. Kul med butiken. Hoppas att du har många kunder.

kramisar Ullis

2009-07-12 @ 22:34:38
URL: http://levapalandet.blogspot.com
Postat av: pia källberg

Hej min vän.

Alltid lika kul att läsa din blogg.

Det måste vara jätte härligt där uppe.

Skulle skicka pengarna till dig men har ingen adress??

Maila den till mig så är du gullig.

Börjar min semester i dag känns jätte skönt bara lite sol skulle vara underbart.

Vi hörs Lotta .

Sköt om dig .

Kramar

Pia

2009-07-13 @ 08:35:56
Postat av: Dotter

Hej hej! :) hur mår ni där uppe? puss

2009-07-21 @ 16:37:10
Postat av: Anki

Nä, nu får du allt ta och uppdatera lite, massor måste ha hänt sen vi åkte.

Du glöm inte att mäta dörren.

Vi har har hittat fönster Wii, vad jag är glad för det.

Kram i massor

2009-08-14 @ 21:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0