Hemma i Vallentuna

Ja nu har jag varit hemma ett par dagar och det är med blandade känslor, men jag åker upp till Jämtland i slutet av nästa vecka. Måndagen den 7 september börjar älgjakten där och jag tänkte serva son o co med mat. Dagarna går ganska fort
jag jobbar ju på timme numera och en massa jobb är det, men det går lika bra att göra däruppe. Men lagubs tycker det
är mysigt när jag är hemma och jag tycker också det är mysigt att ha honom i närheten.
Apropå älgjakten, för ett par veckor sedan strax före 4 när jag plockade ihop i butiken och skulle stänga hörde jag
nå´t som lät som klövrar på vägen, min tanke var nå´n är ute och rider. Kollade ut och får se en älg som springer över vägen och ner mot butiken och sneddar en halvmeter fån butiksknuten (himla tur att han missade dörren då hade det blivit glas i krasch) och springer ner mot sjön. Lite chockad blev jag allt, mitt i byn på dagen! Åkte hem och berättade
för lagubs och son, blev väl inte riktigt trodd men tur som jag hade fanns spår utanför butiken och då blev dom övertygade. Berättade detta för ortsbor och dom sa att en älg springer inte mitt i byn om den inte är jagad, och med all
säkerhet var denna jagad av en björn, för man hade sett färska spår av björn en bit från byn. Så jag kanske sitter i butiken med gevär under älgjakten, vem vet.

Kram på er alla Lotta

Kommentarer
Postat av: Mari i Marieholm

Vilka äventyr du får vara med om. Det var ju tur att det var älgen som kom, och inte björnen!

SÅ roligt att det har gått så bra i butiken i sommar. Det har gett blodad tand, kan jag förstå :)

Ha en fortsatt skön helg!

Kram Mari

2009-08-28 @ 21:51:15
URL: http://marizan.blogspot.com
Postat av: Ullis/Leva på landet

Skönt att få vara hemma lit också. Tycker att det blir många timar som går till jobbet just nu. Vilket äventyr du varit med om.



Ha en fortsatt bra helg!

Kram Ullis

2009-08-29 @ 22:05:18
URL: http://levapalandet.blogspot.com
Postat av: Dotter

älskar dig mest mamma!

2009-08-30 @ 10:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0